پاورپوینت با عنوان فیزیوپات اعصاب

- پاورپوينت با عنوان فیزیوپات اعصاب

پاورپوینت با عنوان فیزیوپات اعصاب

پاورپوینت با عنوان فیزیوپات اعصاب

 

در فرمت پاورپوینت . 203 اسلاید قابل ویرایش

 

سیستم اعصاب مرکزی محل اصلی ارتباطات، جامعیت دادن و پردازش پیام‌های عصبی است که توسط استخوان‌های جمجمه و ستون مهره‌ها و مایع اطراف تحت عنوان CSF محافظت می‌شود و اجزاء سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع است.
در زیرلایه کورتکس مغز نیز ماده سفید قرار گرفته است که شامل مسیرهای عصبی است. در داخل این ماده توده‌هایی از ماده خاکستری به نام هسته‌های قاعده‌ای که عملکرد آنها به تونوس عضلات و کنترل حرکات ظریف بدن مربوط می‌شود قرار گرفته‌اند.
در بخش داخل نیم‌کره‌های مغزی نیز دو حفره وجود دارد به شکل c به نام بطن‌های طرفی یا بطن II , I که مملو از مایع CSF است. بطن‌های جانبی از طریق سوارخ مونرو به بطن سوم مرتبط شدن و از طریق یک مجرای باریک به نام قنات سیلیویوس به بطن چهارم ارتباط دارد و به صورت مجرایی در وسط کانال نخاعی امتداد دارد.
در اطراف بطن سوم تالاموس قرار گرفته است که ایستگاه تقویت همه پیام‌های حسی به جز حس پویایی است. در قسمت تحتانی و قدامی تالاموس، هیپوتالاموس قرار گرفته است و از آنجائی که ترشح هورمون‌های هیپوفیزی را کنترل می‌کند نقش مهمی در سیستم اندوکرین دارد. همچنین تنظیم وضعیت اسمولاریته خون، درجه حرارت بدن، گرسنگی، خواب و بیداری و تنظیم اعصاب خودکار از وظایف هیپوتالاموس است.
 

برای دانلود کلیک کنید