بکارگیری تکنیک گروه های محافظ در سنتز ترکیبات آلی PPT

- بکارگيري تکنيک گروه هاي محافظ در سنتز ترکيبات آلي PPT

بکارگیری تکنیک گروه های محافظ در سنتز ترکیبات آلی PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت بکارگیری تکنیک گروه های محافظ در سنتز ترکیبات آلی 

فرمت : PPT

حجم : 1.6 مگابایت 

تعداد اسلاید : 28

زبان : فارسی

سال گردآوری :97

 

مقدمه:

گاهی اوقات ضروری به نظر می رسد که گروه و یا گروه های عاملی که امکان دارد در یک مرحله از واکنش دخالت کنند، محافظت شوند.
 
 گروه های محافظت کننده امکان غلبه بر مشکلات ساده گزینش پذیری را نیز فراهم می کند.
 
تکنیک گروه های محافظ در اکثر واکنش های شیمیائی کاربرد دارد، اما استفاده از آن در واکنش های سنتزی پیچیده و طولانی اهمیت فوق العاده ای دارد.
 
 سنتز داروها از پیچیدگی و اهمیت زیادی برخوردار است و گروه های عاملی مختلفی که روی این ترکیبات وجود دارد، استفاده از گروه های محافظ را در این مقوله از شیمی ضروری و مهم می باشد.
 

محافظت گروه کربونیل:

گروه کربونیل، مهم ترین گروه عاملی در واکنش های سنتزی می باشد. با توجه به فعالیت بالای این گروه و شرکت در  واکنش های مختلف، محافظت این گروه در برخی شرایط ضروری می باشد.
 
گروه کربونیل به دلیل قطبیت پیوند کربن – اکسیژن و همچنین هیبریداسیون  sp2و آرایش مسطح خود، مورد حمله نوکلئوفیل ها و عوامل احیا کننده قرار می گیرد.
 
محافظت گروه کربونیل فقط در مورد آلدئیدها و کتون ها صورت می گیرد. زیرا در این ترکیبات گروه کربونیل وارد واکنش های افزایشی شده و فعالیت گروه کربونیل در این ترکیبات بالا می باشد.
 
محافظت گروه کربونیل در آلدئیدها و کتون ها در محیط بازی انجام نمی گیرد. زیرا در محیط بازی همی استال تشکیل می گردد و تبدیل همی استال به استال در این محیط انجام نمی شود زیرا پروتون گروه هیدروکسی همی استال در محیط بازی گرفته شده و اکسیژن منفی تشکیل می شود، که ترک کننده خیلی ضعیفی می باشد.

برای دانلود کلیک کنید