پاورپوینت درس 8 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: بعد فرهنگی هویت ایران

- پاورپوینت درس 8 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: بعد فرهنگی هویت ایران

پاورپوینت درس 8 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: بعد فرهنگی هویت ایران

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 29 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

درس هشتم بعد فرهنگی هویت ایرانی افراد معمولا خود را با ویژگی هایی مانند نام، سن، شغل، ثروت، قدرت، تبار خانوادگی، مهارت ها، علایق، هنرها، دانش، خُلق، ایمان و اعتقاد می شناسند و به دیگران معرفی می کنند. گروه ها، اقوام، ملت ها و امت ها نیز خود را با ویژگی هایی همچون سرزمین ، فرهنگ، تاریخ ، جمعیت، اقتصاد و سیاست می شناسند و به دیگران معرفی می کنند. ایران و ایرانی با چه ویژگی هایی شناخته می شوند؟ شما ایران و ایرانی را با چه ویژگی هایی می شناسید و به دیگران معرفی می کنید؟ هویت ایرانی در گذر زمان چه تحولاتی به خود دیده است؟ ندانی چو ایران نشست من است جهان سرب ه سر زیر دست من است هنر نزد ایرانیان است و بس ندادند شیر ژیان را به کس همه یکدلان اند یزدان شناس به نیکی ندارند از بد هراس دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد همه روی یکسر به جنگ آوریم جهان بر بداندیش، تنگ آوریم اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشورب ه دشمن دهیم اگر کُشت خواهد تو را روزگار چه نیکو تر از مرگ در کارزار فردوسی در این ابیات چه تصویری از هویت ایرانی ارائه می کند؟ ایران سرزمینی است که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد. در این سرزمین، همواره اقوام مختلفی زندگی کرده اند. هویت ایرانی قبل از ظهور اسلام، هویتی توحیدی، دینی و در مواردی آمیخته با اساطیر بود. روایتی از این هویت را در شاهنامه فردوسی می توان دید. پیش از اسلام، اقوام مختلف ایرانی با آنکه هویت های قومی متفاوتی داشتند، در عقاید و ارزش های زرتشتی، که با باورهای اساطیری درآمیخته بود، مشترک بودند و بر این اساس، هویت فرهنگی واحدی پیدا کرده بودند. ایرانیان پس از آشنایی با اسلام و پذیرفتن آن، عناصر اساطیری فرهنگ ایرانی را کنار گذاشتند، به تفسیر توحیدی عمیق تری از هویت خویش دست یافتند و جامعه ای اسلامی را بنا نهادند. پس از آنکه ایرانیان عقاید و ارزش های اسلامی را پذیرفتند، ایران به جهان اسلام ملحق گردید و هویت ایرانی بخشی از هویت جهان اسلام شد. فارسیِ دَری از دیرباز به عنوان زبان سیاسی دربار ایران، زبان رسمیِ مشترکِ اقوام مختلفی بود که در سرزمین پهناور ایران زندگی می کردند. این زبان به دلیل مشارکت فعال ایرانیان در حیات فکری جهان اسلام، از محدوده زبان سیاسیِ مشترکِ اقوام ایرانی فراتر رفت و به زبان دوم جهان اسلام تبدیل شد. بعدها نیز مرزهای امپراتوری های گورکانی و عثمانی را در نوردید و در مناطق مختلف جهان اسلام، از هندوستان و تبت تا آسیای صغیر و شبه جزیره بالکان، گسترش یافت. فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ و دیگر حکیمان و شاعران ایرانی خدمات بی نظیری انجام دادند که موجب گسترش زبان فارسی در جهان اسلام شد.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس هویت اجتماعی پایه دوازدهم: (درس اول الی درس دهم)

پاورپوینت درس 1 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: کنش های ما

پاورپوینت درس 2 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: پدیده های اجتماعی

پاورپوینت درس 3 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: جامعه و فرهنگ (جهان اجتماعی)

پاورپوینت درس 4 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: ارزیابی فرهنگ ها

پاورپوینت درس 5 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: هویت

پاورپوینت درس 6 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: باز تولید هویت اجتماعی

پاورپوینت درس 7 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: تحولات هویتی جامعه

پاورپوینت درس 8 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: بعد فرهنگی هویت ایران

پاورپوینت درس 9 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: بعد سیاسی هویت ایران

پاورپوینت درس 10 هویت اجتماعی پایه دوازدهم: ابعاد جمعیتی و اقتصادی هویت ایران

برای دانلود کلیک کنید