دانلود مقاله درباره کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

- دانلود مقاله درباره کاربرد مينی تنيس در آموزش مبتديان و ورزش مدارس

دانلود مقاله درباره کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :32

 

بخشی از متن مقاله

مقدمه:

مینی‏ تنیس علاوه بر آنکه سرگرمی مفرحی است می‏تواند به عنوان ابزاری مؤثر برای تشخیص کودکان صاحب استعداد تنیس و آماده سازی بازیکن‏های مبتدی در هر سن برای بازی در زمینی بزرگ کاربرد داشته باشد. مینی تنیس برای شمار زیادی بازیکن جدید امکان فوق العاده‏ای ایجاد می‏کند. علاوه بر ساده و مفرح بودن، تقریباً همه جا می‏توان بازی کرد و به وسایل گران قیمت نیاز ندارد. همچنین می توان مینی تنیس را در مدارس پایه گذاری کرد تا استعداد های مناسب این رشته را شناسایی نمود.

راکت و توپ

راکت: راکت های کوچک ایمن تر و مناسب ترند، طول راکت ممکن است از 45 سانتیمتر تا 65 سانتیمتر تغییر کند . بیشتر سازندگان معتبر راکت تنیس مانند : head – wilson – babolat و غیره، راکتهایی در اندازه های گوناگون و مناسب برای کودکان و نوجوانان می سازند . برای افراد واقعا مبتدی از یک راکت چوبی هم می توان استفاده کرد ، با چنین راکتی نه تنها به خوبی می توان بازی کرد بلکه بسیار ارزان هم هست . اگر هر بازیکن خودش این راکت را بسازد ارزانتر هم تمام خواهد شد. با یک قطعه تخته چند لا و ابزار ابتدائی نجاری به راحتی می توان این راکت را ساخت .
طرز ساخت به این ترتیب است : تخته چند لا باید حدود 1 سانیمتر ضخامت داشته باشد . برای آنکه دسته راحت تر باشد و راکت از گلو نشکند دو قطعه را که مطابق شکل از تخته چندلا بریده اید هر یک را به یک طرف دسته بچسبانید . دسته راکت را سوهان یا کاغذ سمباده بزنید تا صاف شود و به راحتی در دست جای گیرد .

 توپ : توپ های ابری چه برای بچه ها و چه برای بزرگسالهای مبتدی بسیار مناسبند به شرطی که یا در داخل سالن با آنها بازی شود یا اگر در زمین سرباز از آنها استفاده می شود ، باد نوزد. در بهترین شرایط پس از آنکه بازیکنها ضربات اصلی را با استفاده از توپ های ابری آموختند ، می توانند از توپ های تنیس کم باد یا توپهای تمرینی ، که از توپهای تنیس معمولی سبکتر و کم باد ترند و سپس از توپهای متداول تنیس استفاده کنند . اگر هیچ نوع از توپهای ذکر شده موجود نباشد ، چون توپهای معمولی برای مبتدی ها مشکل است ، می توان از یک توپ تنیس سوراخ یا کهنه استفاده کرد .
 تکنیکهای اصلی تنیس :

یک مبتدی هر چه در ضربه و عبور دادن توپ از روی تور موفق تر باشد بازی برایش سر گرم کننده تر خواهد بود . لذا تکنیک منطقی، تکنیکی است که در صد موفقیت مبتدی را افزایش بدهد و در نتیجه بازی در زمین را برای بازیکن به تجربه ای خوشایند تبدیل کند . با استفاده از مینی تنیس بسیاری از شاگردان از همان ابتدا رالی های موفق را تجربه میکنند و نخستین درس را می آموزند یعنی تنیس بازی می کنند. چگونگی آن چندان مهم نیست مهم فعالیت است .

راههای زیادی برای زدن توپ تنیس وجود دارد تنیس یک ورزش انف

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***

برای دانلود کلیک کنید