کنترل استراتژیک در سطح شرکت های جهانی

- کنترل استراتژیک در سطح شرکت های جهانی

کنترل استراتژیک در سطح شرکت های جهانی

در این پاورپوینت مباحث روز کنترل استراتژیک جهانی ارائه شده است. مباحثی نظیر: کنترل استراتژیک جهانی, سیستم های کنترل مدیریت, فرم های کنترل استراتژیک, مکانیسم کنترل استراتژیک و در آخر الگوی کنترل استراتژیک در سطح جهانی ارائه شده است.

مقدمه:

شرکت ها از داخلی به چند ملیتی و جهانی تبدیل می شوند. در طول مسیر، سیستم های کنترل مدیریت نیز باید تغییر کنند تا منعکس کننده یک تغییر چشمگیر در تعریف واحد تجاری استراتژیک باشند. اگر کنترل‌های قدیمی به قوت خود باقی بماند، تمرکز اقدامات مدیریت ممکن است به اشتباه هدایت شود و مزایای جهانی شدن از بین برود. یک شرکت جهانی شرکتی است که از طریق یک استراتژی هماهنگ که شامل همه کشورهایی است که در آن فعالیت می کند، مزیت رقابتی به دست می آورد. این در تضاد با شرکت های چندملیتی است که در هر کشور با استراتژی ها و ساختارهای سازمانی تعریف شده محلی فعالیت می کنند. به عنوان مثال، شرکت جهانی ممکن است محصولی داشته باشد که در یک کشور اروپایی طراحی شده است و قطعات آن در تایوان و کره ساخته شده است. ممکن است در کانادا مونتاژ شود و به عنوان یک مدل استاندارد در برزیل و به عنوان یک مدل کاملاً با آپشن در ایالات متحده فروخته شود. قیمت انتقال قطعات و محصول مونتاژ شده ممکن است با توجه به حداقل کردن مالیات به صورت قانونی تعیین شود. حمل و نقل و بیمه ممکن است از طریق یک شرکت تابعه سوئیسی، که فقط مشروط به مالیات های پایین کانتونی سود کسب می کند، قرارداد بسته شود. تامین مالی اصلی ممکن است از بازار یورو دلار مستقر در لندن تامین شود. پیچیدگی انجام معاملات به ارزهای مختلف را اضافه کنید، با سود و زیان قراردادهای پوشش ارزی که گاهی اوقات زیان یا سود معاملات را جبران می کند، و یکی از مشکلات کنترل مدیریتی به طرز شگفت آوری پیچیده است. چه کسی سود می برد، چقدر به دست آورد و آیا این نتیجه برنامه ریزی شده بود؟

برای دانلود کلیک کنید