پاورپوینت آماده; مدیریت تامین و تدارک پروژه

- پاورپوینت آماده;  مديريت تامين و تدارك پروژه

پاورپوینت آماده; مدیریت تامین و تدارک پروژه

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 48 اسلاید

مدیریت پروژه مدیریت تامین و تدارک پروژه
(Project Procurement Management) به نام حق مدیریت تامین و تدارک مدیریت ریسک ذینفعان مدل کلی مدیریت پروژه *The Project Management Institute (PMI) is an international professional society. Their web site is www.pmi.org. مدیریت یکپارچگی پروژه نتایج مدیریت دامنه مدیریت زمان مدیریت هزینه مدیریت کیفیت مدیریت منابع انسانی مدیریت ارتباطات ابزارها
و
روش‌ها مدیریت تامین و تدارک پروژه مدیریت تامین و تدارک پروژه ارائه تقاضای تامین و تدارک انتخاب منبع برنامه‌ریزی تقاضا برنامه‌ریزی تامین و تدارک مدیریت قرارداد خاتمه دادن به قراردادها چند نکته و پیش فرض: ما از منظر یک خریدار، به رابطه خریدار-فروشنده نگاه می کنیم، چراکه قراراست از طرف پروژه، برای مقاصد پروژه، خرید شود.
فروشندگان، خارج از سازمانی هستند که مسوول انجام پروژه است.
بسیاری از همین مطالب، در حالتی که تامین و تدارک از داخل سازمان هم انجام شود، برقرار است. مدیریت تامین و تدارک پروژه مدیریت تامین و تدارک پروژه ارائه تقاضای تامین و تدارک انتخاب منبع برنامه‌ریزی تقاضا برنامه‌ریزی تامین و تدارک مدیریت قرارداد خاتمه دادن به قراردادها برنامه‌ریزی تامین و تدارک یعنی اینکه تعیین کنیم که چه نیازهایی از پروژه را اگر از خارج از سازمان خریداری کنیم، در قالب کالا یا خدمات، در راستای رسیدن به اهداف پروژه، بهتر خواهد بود.

انواع حالت‌های تامین و تدارک:خرید اجارهرهنخرید مشترک
برنامه‌ریزی تامین و تدارک انواع قراردادهایی که در این مرحله ممکن است که مطرح باشد(برای تامین و تدارک):

حالتی که به ازای یک محصول معین، قیمت معینی پرداخت شود(خرید یک تانکر، یک ماشین جوش و …)

حالتی که به تناسب میزان محصولی که خریداری می شود، مبلغی پرداخته شود. (پرداخت به ازای نفرساعت استفاده از موتوربرق یا تعداد روزهایی که از یک Host استفاده می شود.)

حالتی که ترکیبی از دو حالت بالا باشد.(خرید امتیاز برق و پرداخت به ازای کیلووات‌‌ساعت مصرفی) برنامه‌ریزی تامین و تدارک- خروجی: برنامه مدیریت تامین و تدارک سوالاتی که در برنامه مدیریت تامین و تدارک پروژه بایستی جواب داده شوند:
چه نوع قراردادهایی باید بسته شود.
اگر برآوردهایی برای خرید و تامین و تدارک نیاز باشد، چه کسی و چگونه این برآوردها را انجام می دهد؟
اگر خود سازمان واحد تامین و تدارک دارد، مدیر پروژه چه مواردی را خودش می تواند تامین کند؟
اگر مستندات خاصی برای انجام فرآیند تامین و تدارک نیاز است، چگونه و از کجا می توان آنها را بدست آورد؟
چگونه چندین تامین کننده را باید مدیریت کنیم؟ (انتخاب و مناقصه و…)
تامین و تدارک چگونه با سایر فعالیت‌های مدیریت پروژه مانند برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد باید هماهنگ بشود؟ برنامه‌ریزی تامین و تدارک تصمیم خرید / ساخت مدیریت تامین و تدارک پروژه مدیریت تامین و تدارک پروژه ارائه تقاضای تامین و تدارک انتخاب منبع برنامه‌ریزی تقاضا برنامه‌ریزی تامین و تدارک مدیریت قرارداد خاتمه دادن به قراردادها برنامه‌ریزی تقاضا تدوین اسناد اولیه
Invitation for Bid (IFB)
Request for Quotation (RFQ)
Request for Proposal

برای دانلود کلیک کنید