مقاله ای کامل در مورد ورزش ووشو

- مقاله ای کامل در مورد ورزش ووشو

مقاله ای کامل در مورد ورزش ووشو

این مقاله 34 صفحه ای در قالب word و قابل ویرایش میباشد و به شرح تمام مطالب مرتبط با ورزش ووشو از قبیل تعریف این ورزش،تاریخچه این ورزش،قوانین این ورزش، و   ….می پردازد و این word دارای پس زمینه صفحات و حاشیه کنار نیز میباشد و مناسب برای ارائه در کلاس یا هر مکانی نیز هست.

قسمت هایی از مقاله :

ووشو نام ورزش رزمی سنتی چینی است که دارای قدمت چند هزار ساله و تنوع حرکتی فراوان می باشد . در میان عامه مردم چین از ووشو با نام کونگ فو هم یاد می شود .

مردم نواحی مختلف چین بواسطه آداب و رسوم قومی خود و نیز با توجه به شرایط جغرافیایی محل زندگیشان ، شکل های متفاوتی از این ورزش را ابداع ، تمرین و بنمایش گذارده اند . در ورزش رزمی ووشو از تکنیک های متنوع دست و پا و نیز از سلاح های مختلفی همچون چوب ، شمشیر ، زنجیر و … استفاده می شود .
قدمت ووشو در کشور چین به زمانهای بسیار دور که اولین صورت های اجتماعات بشری در جوامع اولیه بوجود آمدند ، باز می گردد . در آن زمان به منظور حفظ سلامتی ، درمان بیماری ها ، افزایش بنیه جسمانی و طول عمر و تعلیم مهارتهای نظامی به افراد آن جوامع ، حرکاتی ابداع گردید که بسط و گسترش آن در طول ادوار مختلف ، به ورزش زیبا و جذاب ووشوی امروزی بدل شده است .
در حدود پنج قرن قبل از میلاد ، یک راهب هندی بنام “? بودهیدهارما “? که با نامهای ( تامو ) و( داروماتائیشی ) هم از او یاد می شود ،بقصد اشاعه تعلیمات مذهبی ،
از هند راهی چین شد .تعالیم راهب تامو شامل مجموعه ای از تمرینات پرهیزگاری و قواعد خشک انضباطی بود که بواسطه وضعیت

 و ادامه مقاله

برای دانلود کلیک کنید