پاورپوینت سطوح شناختی و عاطفی در آموزش به بیمار مبتلا به آپاندیسیت

- پاورپوینت سطوح شناختی و عاطفی در آموزش به بیمار مبتلا به آپاندیسیت

پاورپوینت سطوح شناختی و عاطفی در آموزش به بیمار مبتلا به آپاندیسیت

پاورپوینت سطوح شناختی و عاطفی در آموزش به بیمار مبتلا به آپاندیسیت
 
 
32اسلاید
 
اولا بستگی دارد که قبل یا پس از جراحی آموزش می دهید وهمینطور شرایط روحی روانی، خانوادگی، سن و جنس و سواد و … که به عنوان پیش نیاز  باید بررسی شود. همچنین سیر بیماری و عوارض و …(یک شرح حال کامل لازم است تا بتوان سؤال را با دقت بیشتر جواب داد )
ولی به عنوان مثال در 
حیطه آگاهی یا شناخت و دانش شما می توانید برای چنین  بیماری(مبتلا به آپاندیس) بیماری، سیر طبیعی ، درمان و عوارض را در حیطه شناختی  آموزش بدهید(آنچه عملا مرسوم است ) که در این حیطه بیشتر از سخنرانی یا محتواهای آموزشی و حتی روش های کتبی (برای افراد با سواد و علاقمند که مطلب را خودشان می خوانند) می توان استفاده کرد. هدف از آموزش در حیطه شناختی ، افزایش اطلاعات یا کسب دانش است  که البته در جایگاه خود منجر به سطوح شناختی بالاتر از جمله درک، کاربرد، تحلیل ،سنتز و قضاوت یا ارزشیابی نقادانه هم می شود .
 
 
پاورپوینت سطوح شناختی و عاطفی در آموزش به بیمار مبتلا به آپاندیسیت•ولی آموزش در حیطه عاطفی مسائل روانی و انگیزشی را شامل می شود .به طور مثال برای بیمار  تشخیص آپاندیسیت گذاشته اند ولی بیمار از عمل جراحی امتناع می کند و یا انکار می کند که آپاندیس دارد یا با استرس و نگرانی دست به گریبان است برای این گونه مسائل ارائه اطلاعات به تنهایی کافی نیست و بایستی از روش های دیگر(بحث  در گروه، مشاوره، دیدار یا مثالهای واقعی از موارد عمل آپاندیس که جان بیمار را نجات داده یا مواردی که عمل دیر انجام شده و عوارض نشان داده ) استفاده نمود . توجه به حیطه عاطفی  برای رسیدن به  همکاری و تصمیم گیری ، خود مراقبتی و پیروی از درمان یا همکاری در تست های تشخیصی اعمال جراحی و مراقبت های پرستاری  باید مورد توجه قرار گیرد که مراتب این حیطه  نیز از سطوح ارزش گذاری پایین تا
تبلور ارزش ها در شخصیت فرد متفاوت است

برای دانلود کلیک کنید