پاورپوینت تندخوانی و روشهای تندخوانی

- پاورپوینت تندخوانی و روشهای تندخوانی

پاورپوینت تندخوانی و روشهای تندخوانی

 

 

 

 

 

 

 

موضوع تحقیق: تندخوانی و روشهای تندخوانی
فایل: پاورپوینت

17 اسلاید

 توجه : قبل از خرید حتما عکس فایل را سیو(save) کنید و نمایی کلی از فایل ارائه شده را مشاهده کنید.

 

 فهرست فایل:

  • مقدمه
  • تاثیر تند خوانی
  • بهترین سن برای تند خوانی
  • اهمیت تندخوانی
  • روش های مختلف تند خوانی
  • دلایلی که باید تندخوانی یاد بگیرید 
  • روش های ساده برای تند خوانی

 

 

 

قسمتی از فایل ارائه شده:

مقدمه

تندخوانی به معنی حرفه ای خواندن است و در دو مرحله از مطالعه بیشترین کاربرد را خواهد داشت. یکی پیش خوانی و دیگری مرور. انسان های کتابخوان، برای انتخاب و بررسی کتاب از پیش خوانی بهره می برند و برای به یادسپاری و دوره ی آنچه خوانده اند، مرور می کنند.

 

تندخوانی چیست؟

اگر سرعت چشم، وسعت دید و دقت چشم افزایش پیدا کنند، شما تبدیل به یک فرد تندخوان شده اید. البته این به تنهایی کافی نیست! مانند این است که شما ناگهان 1 لیتر آب را در 1 لیوان معمولی بریزید. بنابراین باید گنجایش ظرف تان را هم بیشتر کنید.

 یعنی تمرین های تقویت مغز، افزایش ار تباط بین دو نیمکره و حافظه هم مکمل تندخوانی خواهد بود. افراد تندخوان، با عبارتخوانی و یافتن کلمه های کلیدی سرعت بیشتری نسبت به بقیه افراد در کتاب خواندن دارند. خیلی ها فکر می کنند تندخوانی یعنی سر‌سری خواندن اما در واقع اینطور نیست.

 تندخوانی دانشی است که مزایای بسیاری دارد و به شما کمک خواهد کرد که بدون اینکه ذره ای در درک مطالب دچار مشکل شوید آنها را با سرعتی بیشتر مطالعه کنید. افراد تندخوان و قهرمانان این رشته می توانند بیش از 2500 کلمه را در یک دقیقه مطالعه کنند.

 در حالی که میانگین سرعت مطالعه بین افراد در تمام دنیا 300 کلمه در دقیقه است. اما یک حقیقتی که نباید از آن غافل شویم این است که تمام این افراد روزی کسانی مثل شما بوده اند که از سرعت مطالعه شان رضایت نداشتند، اما یادگیری تندخوانی مسیر زندگی آن ها به طرز شگفت انگیزی تغییر داد.

 

تاثیر تند خوانی

یکی از مهمترین سوال ها در مورد تندخوانی این است که با توجه به بالا رفتن سرعت مطالعه ما، آیا درک ما از متنی که مطالعه می کنیم کاهش نخواهد یافت؟ پاسخ این سوال شاید شما را شوکه کند، اما حقیقت این است که تندخوانی نه تنها درک مطلب شما را کاهش نمی دهد، بلکه موجب افزایش آن هم خواهد شد.  تمرین های مختلفی که شما در طول زمان آموزش تندخوانی فرا می گیرید به شما کمک خواهند کرد که درک مطلب بهتری از متن داشته باشید. به علاوه این تمرینات با تاثیر مستقیمی که بر روی مغز می گذارند موجب تقویت حافظه شما هم خواهند شد. 

 

برای دانلود کلیک کنید