طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

- طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

روش پیشنهادی برای تدریس درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است.

در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا می‌پردازند.

در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی می‌نمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی می‌نویسند و آن را در کلاس عرضه می‌کنند.

 در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف آموزشی:

آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه دهخدا و چگونگی بهره گیری از آن
ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از فرهنگ لغت
آشنایی دانش آموزان با بزرگ ترین و جامع ترین فرهنگ نامه فارسی (لغت نامه دهخدا)
تقویت روحیه همکاری در فراگیران
آشنایی با نمونه‌هایی برجسته از اشعار بابا طاهر
تقویت مهارت در واژه سازی با ترکیب‌های جدید 

  هدیه این محصول : طرح درس فارسی ششم، درس عطار و جلال الدین محمد – طرح درس شهدا خورشیدند

برای دانلود کلیک کنید