دانلود ترجمه مقاله تأثیر تاریخی در روانشناسی بین گروه های جمعیتی
دانلود ترجمه مقاله تأثیر تاریخی در روانشناسی بین گروه های جمعیتی
ترجمه در قالب فایل Word و قابل ویرایش میباشد
تعداد صفحه ترجمه:27
تعداد صفحه فایل انگلیسی:9
موضوع انگلیسی :Historical impact in psychology differs between demographic groups
موضوع فارسی:تأثیر تاریخی در روانشناسی بین گروه های جمعیتی
چکیده انگلیسی:Psychology has a long tradition of creating lists of the most eminent members of the discipline. Such lists
are typically created under the assumption that there is a general answer to the question of eminence,
covering all psychologists everywhere. We wondered, however, to what degree perceived eminence
depends on the individual’s particular demographic situation. Specifically, are different historical figures
“eminent” to people of different genders, ages, and geographical locations? We tested this by asking a
wide swath of people e mostly psychologists e who they think has had the most impact on the discipline
of psychology, historically.We used an online game in which “players” were shown a series of pairs
of significant figures from psychology’s past and asked to select which had had the greater impact. We
then converted these selections into a ranked list using the Elo rating system. Although our overall
rankings had considerable similarity with traditional efforts, we also found that rankings differed
markedly among different demographic groups, undermining the assumption of a general measure of
eminence that is valid for all.
چکیده فارسی:روانشناسی سنت طولانی در ایجاد فهرستی از برجسته ترین اعضای این رشته دارد. چنین لیست هایی
معمولاً با این فرض ایجاد میشوند که یک پاسخ کلی برای سؤال برجستگی وجود دارد،
تحت پوشش همه روانشناسان در همه جا. با این حال، ما متعجب بودیم که تا چه حد برجستگی درک شده است
بستگی به وضعیت جمعیتی خاص فرد دارد. به طور خاص، شخصیت های مختلف تاریخی هستند
“برجسته” برای افراد با جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی مختلف؟ ما این را با پرسیدن یک آزمایش کردیم
طیف وسیعی از مردم و عمدتاً روانشناسان و کسانی که فکر می کنند بیشترین تأثیر را بر این رشته داشته اند
ما از یک بازی آنلاین استفاده کردیم که در آن یک سری جفت به «بازیکنان» نشان داده شد
از چهرههای مهم گذشته روانشناسی و خواسته شد که انتخاب کنند کدامیک تأثیر بیشتری داشته است. ما
سپس این انتخاب ها را با استفاده از سیستم رتبه بندی Elo به لیست رتبه بندی تبدیل کرد. اگرچه در کل ما
رتبهبندیها شباهت قابلتوجهی با تلاشهای سنتی داشتند، همچنین دریافتیم که رتبهبندیها متفاوت است
به طور قابل توجهی در میان گروه های جمعیتی مختلف، فرضیه معیار کلی را تضعیف می کند
برتری که برای همه معتبر است.