پاورپوینت آسپرژیلوس

- پاورپوینت آسپرژیلوس

پاورپوینت آسپرژیلوس

پاورپوینت آسپرژیلوس در 15  اسلاید تهیه و تنظیم شده با عکس می باشد. بخشی از مطالب بدین شرح است:

آسپرژیلوس نوعی عفونت ناشی از نوعی قارچ است. مریضی‌های ناشی از عفونت آسپرژیلوزیس معمولاً بر سیستم تنفسی تأثیر ‌می‌گذارند، اما علائم و شدت آنها بسیار متفاوت است. قارچی که باعث بیماری آسپرژیلوس ‌می‌شود، در همه جا در داخل و خارج از منزل وجود دارد. اکثر سویه‌های این قارچ بی‌ضرر هستند، اما برخی ‌می‌توانند بیماری‌های جدی ایجاد کنند بویژه زمانی که افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، بیماری‌های ریوی اساسی و آسم بطور اتفاقی هاگ‌ها را استنشاق ‌می‌کنند

´علایم
´علایم و نشانه‌های آسپرژیلوزیس با توجه نوع بیماری که بروز ‌می‌دهید متفاوت هستند.
´واکنش آلرژیک:
´برخی افراد مبتلا به آسم یا فیبروز کیستیک دچار واکنش آلرژیک نسبت به قارچ آسپرژیلوس ‌می‌شوند. علائم و نشانه‌های این بیماری معروف به آسپرژیلوزیس ریوی آلرژیک عبارتند از:
´تب
´توده قارچی:
´در آسپرژیلوزیس ریوی مزمن، رشد الیاف قارچی (توپ قارچ) شاید در فضاهای هوا (حفره) در ریه رخ دهد. این نوع آسپرژیلوزیس بنام آسپرژیلومای ساده خوانده ‌می‌شود. حفره‌های ریه ممکن است در افراد دارای سابقه ابتلا به بیماری‌های ریوی در گذشته، از قبیل آمفیزم، سل یا سارکوئیدوز پیشرفته بروز کنند.
´عفونت:

آسپرژیلوزیس مهاجم ریوی، شدیدترین شکل بیماری، زمانی رخ ‌می‌دهد که…..

´انواع دیگر آسپرژیلوزیس:
´چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید

اگر مبتلا به آسم یا فیبروز کیستیک هستید، هر زمان که متوجه….

حفره‌های ریه: افرادی که فضاهای هوا (حفره) در ریه را درمان کرده‌اند، در معرض خطر بالاتری برای بروز توده‌ای از الیاف قارچ (آسپرژیلوما) قرار دارند. حفره‌ها….
عفونت سیستمیک: جدی‌ترین عارضه ناشی از آسپرژیلوزیس مهاجم، گسترش…..
´کارهایی که ‌می‌توانید انجام دهید
´از هر گونه محدودیت پیش و پس از ملاقات با دکتر آگاهی داشته باشید. هنگامی که با دکتر قرار ملاقات ‌می‌گذارید، حتماً پرس‌و‌جو کنید که چه کارهایی را باید از قبل انجام دهید.

اطلاعات شخصی کلیدی را یادداشت کنید. اگر ‌می‌خواهید دکتر….

´درمان
´شیوه درمان آسپرژیلوزیس به نوع بیماری بستگی دارد. درمانهای احتمالی عبارتند از:

مشاهده: آسپرژیلوزما های ساده و منفرد اغلب نیازی به درمان ندارد و داروها معمولاً برای التیام این توده‌های قارچی موثر نیستند. در عوض، آسپرژیلوزماهایی که هیچ علامتی ایجاد ‌نمی‌کند، به سادگی از طریق…..

برای دانلود کلیک کنید