پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مهندسان پیام

- پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مهندسان پیام

پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مهندسان پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش  18اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 درس 9 مهندسان پیام آیا تا کنون آشپزی کرده اید؟ اگر این کار را انجام داده باشید، می دانید که برای آشپزی باید از هر ظرف و وسیله، موادّ اوّلیه، چاشنی ها و شیوه پخت بجا استفاده کرد؛ مثلاً نمی شود با آبکش آب برد و با چنگال برنج کشید! نمک، زیادش غذا را شور و کمش غذا را بی مزه می کند. هر پیام رسانه ای نیز باید با زبان و قالب مناسب خودش ساخته و ارائه شود. فعّالیت گروهی فرض کنید شما عضو گروه تولید پیام های رسانه ای شرکتی هستید. برای سفارش های زیر چه رسانه ای را برای انتقال پیام پیشنهاد می کنید؟ چرا؟ برای پاسخ به پرسش بالا ابتدا مخاطب مورد نظر خود را برحسب یک یا چند ویژگی مانند سن، جنسیت، شغل، میزان سواد و… مشخص کنید. سپس رسانه پیشنهادی خود را برای بیشترین تأثیرگذاری معرفی کنید. در مورد بعضی از پیام ها می توانید یک نمونه خاص (نوع سابقه ورزشی یا نام شخصیت ملی و…) را در نظر بگیرید. پاسخ های خود را به پرسش بالا با پاسخ گروه های دیگر مقایسه کنید. چه تفاوت ها و شباهت هایی در پاسخ ها وجود داشت؟ گفت وگوی کلاسی در ستون دوم جدول بنویسید که از هر رسانه چه کسانی بیشتر استفاده می کنند. سپس دربارۀ پاسخ های خود با دیگران گفت وگو کنید. همان طور که از فعالیت ها دریافتید هر محتوایی قالب مناسب خود را نیاز دارد. تولیدکنندگان پیام های رسانه ای هم با توجّه به پیام مورد نظر و امکانات و محدودیت های هر رسانه قالب مناسبی برای انتقال پیام انتخاب می کنند؛ مثلاً در رسانه های چاپی امکان تعامل مستقیم و فوری با مخاطب وجود ندارد. سینما جای سخنرانی کردن نیست. انتشار متن های طولانی در شبکه های اجتماعی جالب نیست یا برای اطّلاع از آخرین اخبار، رادیو یا تلویزیون از کتاب مناسب تر است.

بده و بستان پیام، چه در زندگی عادی و چه در فضای رسانه ای، می تواند قالب های گوناگونی را به خود بگیرد و این به گفت وگو یا نگارش منحصر نیست. اینها تنها دو شکل بده و بستان پیام به شمار می رود. امروزه، یک تصویر یا فیلم، روش مهم و پرکاربردی برای انتقال پیام، و دیدن آنها دقیقاً نوعی مطالعه است. هر پیام رسانه ای دارای یک متن است، ولی این متن، الزاماً نوشتاری نیست! به بیان دیگر، متن رسانه ای همان طور که می تواند متن نگارشی شبیه این کتاب باشد، می تواند متن تصویری و حتّی متنی نمادین، چون چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی باشد. 
ما هنگامی که سخن می گوییم یا به رادیو گوش می دهیم، با متن صوتی سروکار داریم. موسیقی نیز متنی صوتی است که می تواند حاوی مضمون و بار جدّی معنایی باشد. ویژگی مشترک همه این متون، بده و بستان پیام است. گفت وگوی کلاسی فیلم های((مستر بین)) و ((دیرین دیرین)) را تماشا، و دربارۀ پرسش های زیر گفت وگو کنید.
این متن ها چه نوع((متنی))است؟
اجزای تشکیل دهندۀ آن چیست؟
این دو نمونه با یکدیگر چه شباهت و تفاوتی دارند؟
در تولید این دو متن از چه نوع فناوری هایی استفاده شده است؟
اگر این متن ها در رسانه ای دیگر بودند چه تفاوتی با این نمونه ها داشتند؟
به نظر شما در تولید هر یک از این آثار چند نفر شرکت کرده اند؟ شغل هایشان چیست؟
اگر شما می خواستید پیامی با این موضوع تولید کنید آن را چگونه می ساختید؟

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط:

پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)

پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان

پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری

پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند

پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه

پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع

پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم

پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)

پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام

پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ

پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر

پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص

پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل

پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب

پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی

پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن

پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)

پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم

پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید

پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم

پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای

برای دانلود کلیک کنید