پاورپوینت آماده; مدیریت استراتژیک 43 اسلاید (2)

- پاورپوینت آماده;  مدیریت استراتژیک 43  اسلاید (2)

پاورپوینت آماده; مدیریت استراتژیک 43 اسلاید (2)

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 43 اسلاید

1 2 خط اتصال آریائیان
شرکت خدمات مهندسی (سهامی خاص) مدیریت استراتژیک 3
مدیریت استراتژیک

فروردین88 4
مدیریت استراتژیک

فروردین88 5 6 تعیین
مأموریت بررسی
عوامل داخلی بررسی
عوامل خارجی تعیین
هدف های
بلند مدت تدوین، ارزیابی
و انتخاب
استراتژی ها تعیین
هدف های
سالیانه و
سیاست ها تخصیص
منابع محاسبه و
ارزیابی
عملکرد بازخور تدوین استراتژی اجرای استراتژیها ارزیابی استراتژیها الگوی جامع مدیریت استراتژیک 7 تعریف استراتژی استراتژی یعنی هنر برنامه ریزی و هدایت عملیاتی و برای اینکه از تاکتیک متمایز شود باید دارای 3 ویژگی باشد :
گستره عملیاتی بیشتری دارد
دوره زمانی بلند تری دارد
جابجائی انبوه نیروها
هنری مینتزبرگ : برنامه ریزی استراتژیک به معنی PLAN برنامه ، تمهید ، الگو ، وضعیت ، دیدگاه می باشد .
گروه مشاوران بوستون : استراتژی امری مربوط به جایگاه سازمان در میدان رقابتی می گویند .
گروه مشاوران مکنزی : استراتژی عبارتست از درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن
یا به عبارتی : جهت گیری کل سازمان و تعیین چنین جهتی مستلزم این است که مدیریت ارشد سازمان و تیم برنامه ریزی تفکر خود را روی مقصد استراتژیک سازمان متمرکز کنند تا چگونگی رسیدن به آن 8 مفاهیم استراتژی هدف های بلندمدت ، عملیات عمده و چگونگی تخصیص منابع را تعیین و اعلام می کند .
حوزه های فعالیت را که سازمان در آن فعال است یا قرار است فعال باشد را انتخاب می کند
سعی می کند در هر یک از واحدهای تجاری با توجه به نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدها مزیت های رقابتی پایدار ایجاد می کند .
وظایف شاخص و عمده مدیران را در سطح کل سازمان تبیین می کند .
یک الگو یا مجموعه سازگار و یکپارچه از تصمیمات را ایجاد می کند .
ارزشهای اقتصادی و عیر اقتصادی را که می خواهد برای ذینفعان بوجود آورد تعریف می کند .
مقاصد و نیات و جهت گیری های موسسه را بیان می کند . 9 تعریف مدیریت استراتژیک ارائه مناسب ترین چارچوبی است که در آن می شود فراگرد برنامه ریزی را مدیریت کرد.
با به عبارتی :
فرایندی که در آن نگرش استراتژیک لحاظ شده باشد . یعنی قادر باشد موضوعات استراتژیک سازمان را شناسائی و تحلیل کرد ، سپس هدفگذاری نموده و رسالت ها و اهداف سازمان را بشناسد سپس بتواند استراتژی مناسب را انتخاب کند.
تعریف مدیریت استراتژیک ( گری هامل )
تحت نظم و قاعده در آوردن ( فرموله کردن ) ، به اجرا در آوردن و ارزیابی کردن کلیه اقدامات و عملیاتی که سازمان را قادر می سازد آینده را دقیقا ( دقیق تر) و روشن تر ترسیم نموده و اهداف خویش را تحقق بخشد .
10 (2-2-1) Vision آینده مورد انتظار یک سازمان ، آرمان ، اهداف دراز مدت سازمان که در 5 یا 10 سال آینده میخواهیم به آن برسیم.
(2-2-2) Mission فلسفه وجودی سازمان ، هدف از (مقصود از) به وجود آمدن سازمان ، آنچه می خواهیم و کسانی که می خوا

برای دانلود کلیک کنید