پاورپوینت آماده: بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران و جهان

- پاورپوینت آماده: بررسی بانكداري الكترونيكي در ایران و جهان

پاورپوینت آماده: بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران و جهان

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 23 اسلاید

1 بررسی بانکداری الکترونیکی در ایران و جهان 2 بانکداری الکترونیکی 3 مقدمه ای بر بانکداری الکترونیک بانکداری‌ الکترونیک‌ به طور کلی ‌ انواع‌ کانال‌های‌ ارتباطی‌ میان‌ بانک‌ و مشتری‌ حقیقی‌ و حقوقی را شامل می گردد.
برخی‌ از این سرویس‌ها عبارتند از‌:
بانکداری‌ مبتنی‌ بر وب‌ و اینترنت
بانکداری‌ مبتنی‌ بر فناوری‌ تلفن‌های‌ همراه‌
بانکداری‌ مبتنی‌ بر تلفن‌
بانکداری‌ کیوسکی‌
بانکداری‌ به‌ کمک‌ فکس‌
پیام‌ کوتاه‌
بانکداری‌ مبتنی‌ بر دستگاه‌ خودپرداز
بانکداری‌ مبتنی‌ بر کارت‌های‌ هوشمند و… 4 بانکداری الکترونیکی چیست؟ بانکداری الکترونیکی نوع جدیدی از بانکداری است که خدمات بانکی در آن با استفاده از محیط های الکترونیکی صورت می گیرد.به عبارت دیگربانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست. تاریخچه بانکداری الکترونیکی: این‌گونه فعالیت بانکی از سال 1991 و با همه‌گیر شدن اینترنت در تمامی دنیا رواج پیدا کرده و گفته می‌شود اگر در جامعه‌‌ای بانکداری الکترونیکی شکل بگیرد، بنابراین باید به رونق تجارت ‌الکترونیکی نیز امید بست، چون بانکداری الکترونیکی خود پیش‌نیازی برای ورود به دنیای پررمز و راز تجارت الکترونیکی است.
روش های بانکداری :
بانکداری اینترنتی :بانکداری اینترنتی شیوه ای است که معمولاً بوسیله یک رایانه شخصی که از طریق اینترنت به وب سایت بانک متصل می شود صورت می گیرد. به عنوان نمونه مشتری در خانه به وسیله یک مودم ،یک خط تلفن( یا سایر روش های مخابراتی اتصال) و یک سرویس دهنده خدمات اینترنتی به وب سایت بانک مورد نظر خود دسترسی پیدا می کند. بانکداری اینترنتی همچنین مبتنی بر فناوری بی سیم از طریق دستیارهای دیجیتال شخصی یا تلفن های همراه باشد.
بانکداری الکترونیکی : بانکداری الکترونیکی که شامل استفاده از دستگاه های خودپرداز ، تلفن یا کارت های پیش پرداخت یا بدهی مختلف است. کارت های بدهی همانند کارت های اعتباری به نظر می رسند اما برخلاف آنها، استفاده از یک کارت بدهی باعث تمام شدن موجودی حساب بانکی شما خواهد شد. 5 خدمات بانکداری الکترونیک: بانکداری الکترونیک شامل سیستم‌هایی است که مشتریان موسسات مالی را قادر می سازد تا در سه سطح از خدمات و سرویس های بانکی استفاده کنند:
الف ـ اطلاع رسانی: این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری اینترنتی است. بانک اطلاعات مربوط به خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکه های عمومی یا خصوصی معرفی می کند.

ب ـ ارتباطات: این سطح از بانکداری اینترنتی امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری را فراهم می آورد. ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از شیوه سنتی است و کنترلهای مناسبی را برای عدم دسترسی به شبکه اینترنت بانک و سیستم های رایانه ای نیاز دارد.

ج ـ تراکنش: این سیستم متناسب با نوع اطلاعات و ارتباطات خود از بالاترین سطح ریسک برخوردار است و با یک سیستم امنیتی کنترل شده قادر است، صدور چک، انتقال وجه و افتتاح حساب را انجام دهد. 6 شاخه های بانکداری الکترونیک : انواع مختلف بانکداری الکترونیک عبا

برای دانلود کلیک کنید