عنوان: تجزیه و تحلیل بها ، حجم و سود (CVP)

- عنوان: تجزیه و تحلیل بها ، حجم و سود (CVP)

عنوان: تجزیه و تحلیل بها ، حجم و سود (CVP)

 

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت تجزیه و تحلیل بها ، حجم و سود (CVP)

فرمتPPT

تعداد اسلاید42

رشتهحسابداری 

زبانفارسی

سال گردآوری :96

 

 

مقدمه :

تحلیل بها، حجم و سود یک مدل برای تحلیل چگونگی تاثیر تصمیمات عملیاتی و بازاریابی بر سود شرکت است ، که بر اساسا ارتباط میان فروش ، بهار متغیر، بهای ثابت ، حجم و سود می باشد. این مدل یک ابزار مفید برای برنامه ریزی است که اطلاعاتی راجع به تاثیر تغییرات د رساختار بها و حجم فروش بر سود را بدست می دهد . اگر چه مدل CVP تمام عوامل اثر گذار در محیط واقعی را به طور کامل منعکس نمی کند ، ولی با توجه به مفروضات آن تقریبی از شرایط واقعی را ارائه می نماد . در نتیجه ، این مدل واقعیت را منعکس نموده لیکن دقیقاً منطبق با آن نیست . اگر چه مفروضات مدل CVP منجر به کاهش دقت نتایج می شوند اما مهم و در عین حال ضروری هستند . تحلیل بها ، حجم و سود دارای کاربردهای زیادی از جمله موارد زیر می باشد :

 

تعیین قیمت محصولات و خدمات

معرفی خدمات و محصولات جدید

جایگزینی بخشی از تجهیزات

تعیین نقطه سر به سر

تصمیم گیری درباره خرید یا ساخت یک محصول یا خدمات

تصمیم گیری در زمینه ترکیب بهینه محصولات

بکارگیری تحلیل حساسیت

 

مفروضات زیربنای CVP به شرح زیر است :

  1. قیمت فروش ، بهای متغیر هر واحد و بهای ثابت کل در دامنه مربوط و دوره زمانی مربوط مشخص و ثابت هستند .
  2. بهای کل را می توان به دو جزء زیر تفکیک نمود : الف. یک جزء ثابت که با تغییر در حجم فعالیت تغییر نمی کند (بهای ثابت) و ب. یک جزء متغیر که تابعی از تغییرات در حجم فعالیت است (بهای متغیر) .
  3. حجم فروش با حجم تولید برابر است ، بنابراین سطح موجودی کالا تغییرات عمده ای ندارد . این فرض به این دلیل ضروری است که تسهیم بهای ثابت به موجودی ها در دوره های مختلف با نرخ های متفاوتی انجام نگیرد و همچنین امکان استفاده از روش بهایابی متغیر فراهم گردد.

برای دانلود کلیک کنید