دانلود ترجمه مقاله اثر اختصاصی بودن هدف هزینه و فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد کاهش هزینه
دانلود ترجمه مقاله اثر اختصاصی بودن هدف هزینه و فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد کاهش هزینه
ترجمه در قالب فایل Word و قابل ویرایش میباشد
سال انتشار:2017
تعداد صفحه ترجمه:34
تعداد صفحه فایل انگلیسی:11
موضوع انگلیسی :The effect of cost goal specificity and new product development
process on cost reduction performance
موضوع فارسی:اثر اختصاصی بودن هدف هزینه و فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد کاهش هزینه
چکیده انگلیسی:Many firms that compete based on the development of new and innovative products have
begun to adopt concurrent new product development (NPD) processes in which product
design phases occur in a non-linear and iterative manner. While concurrent NPD processes
increase flexibility and reduce time-to-market as compared to traditional sequential processes,
concurrency increases task uncertainty since the product design process begins
before all important product features and specifications have been established. Such
changes can result in costly redesign and rework. Prior research suggests target costing,
where product design teams are assigned specific cost goals, is an effective method of controlling
costs in sequential NPD. Even so, it is unclear whether target costing will improve
cost reduction performance when combined with a concurrent NPD process due to
increased task uncertainty. We examine experimentally the ability of product design
groups to achieve specific or general cost reduction goals under simulated sequential or
concurrent NPD. We predict and find that the nature of the NPD process moderates the
effect of specific cost reduction goals on actual cost reduction performance. While specific
cost goals result in higher reductions in product cost than general cost goals under a
sequential NPD process, specific goals are no better than general goals in motivating design
groups to reduce product cost under a concurrent NPD process; thus, we demonstrate
boundary conditions on the usefulness of target costing as a cost control method.
چکیده فارسی:بسیاری از شرکت هایی که بر اساس توسعه محصولات جدید و نوآورانه رقابت می کنند، اتخاذ فرآیندهای «توسعه همزمان محصول جدید»[1] (NPD) را آغاز کرده اند که در آنها مراحل طراحی محصول به شیوه ای غیر خطی و تکرار شونده رخ می دهد. در حالی که فرآیندهای NPD همزمان، در مقایسه با فرآیندهای سنتی ترتیبی، قابلیت انعطاف را افزایش می دهند و باعث کاهش «زمان ورود به بازار»[2] می شوند، همزمانی[3] “عدم قطعیت وظیفه” را افزایش می دهد چرا که قبل از اینکه همه ویژگی ها و مشخصات مهم محصول تشکیل شوند فرایند طراحی محصول آغاز می شود. چنین تغییراتی می تواند به هزینه “طراحی مجدد” و “دوباره کاری” منجر شود. تحقیقات قبلی، «هزینه یابی بر مبنای هدف»[4] را پیشنهاد می کنند، که در آن تیم های طراحی محصول، اهداف هزینه ای خاصی را مقرر می کنند. “هزینه یابی بر مبنای هدف” یک روش موثر کنترل هزینه در NPD ترتیبی می باشد. با این حال، معلوم نیست که آیا “هزینه یابی مبتنی بر هدف” زمانی که با یک فرآیند
[1] concurrent new product development (NPD)
[2] time-to-market
[3] concurrency
[4] target costing