دانلود ترجمه مقالهایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد
دانلود ترجمه مقالهایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد
ترجمه در قالب فایل Word و قابل ویرایش میباشد
سال انتشار:2013
تعداد صفحه ترجمه:25
تعداد صفحه فایل انگلیسی:26
موضوع انگلیسی :Can Corporate Governance Mitigate the Adverse
Impact of Investor Sentiment on Corporate Investment
Decisions? Evidence from Taiwan
موضوع فارسی:دانلود ترجمه مقالهایا اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار بر تصمیمات شرکت را کاهش دهد
چکیده انگلیسی:Abstract
This paper explores whether investor sentiment has an adverse impact on corporate
investment decisions and whether such impact, if present, can be effectively mitigated by
sound corporate governance mechanisms. The sample comprises listed firms in Taiwan
between 2003 and 2010. Empirical results indicate that investor sentiment is significantly and
positively related to amount of new investment and over-investment. Investor sentiment has
an adverse impact on corporate investment decisions. Further test for the moderating effect of
corporate governance confirms that corporate governance mechanisms can mitigate such
adverse impact of investor sentiment on corporate investment decisions. The empirical results
support the argument of previous literature that corporate governance has both incentive and
monitoring effects on managers’ decision-making. Due to the agency problem, managers’
investment decisions may be affected by investor sentiment and deviate from the goal of
maximizing firm value. Therefore, firms should reinforce their corporate governance
mechanisms to minimize the adverse impact of investor sentiment.
Keywords: Corporate Governance; Board of Director Mechanisms; Agency Theory; Investor
Sentiment; Investment Decision
چکیده فارسی:
چکیده
این مقاله تحقیق می کند که ایا احساس سرمایه گذار بر تصمیمات سرمایه گذاری شرکت اثر عکس می گذارد؟ و در صورت وجود چنین تاثیری، ایا می تواند بوسیله مکانیزم های اداره شرکت کاهش یابد؟ نمونه شامل شرکت های لیست شده در تایوان و در بازه سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ می باشد. نتایج تجربی نشان می دهد که احساس سرمایه گذار به طور قابل توجه و مثبتی با مقادیر سرمایه گذاری های جدید و سرمایه گذاری های بیش از حد جدید، مرتبط است. ازمایشات بیشتر برای تعدیل کردن تاثیر اداره شرکت نشان می دهد که مکانیزم های اداره شرکت می تواند تاثیر عکس احساس سرمایه گذار را بر تصمیم های سرمایه گذاری شرکت کاهش دهد. نتایج تجربی از مقالات منتشر شده قبلی حمایت می کند؛ منظور ان دسته از مقالاتی است که در ان ها اداره شرکت بر تصمیم گیری مدیریت هم تاثیر تشویقی و هم تاثیر نظارتی دارد. با توجه به مسائل سازمانی، تصمیم های سرمایه گذاری مدیران ممکن است تحت اثر احساس سرمایه گذار باشد و او را از هدف افزایش ارزش شرکت دور سازد. بنابراین شرکت ها می بایست مکانیزم های اداره شرکت را تقویت سازند تا تاثیر عکس احساس سرمایه گذار را کاهش دهند.