چــــرا ملـــت ها شــکست مـی‌خورند؟

- چــــرا ملـــت ها شــکست مـی‌خورند؟

چــــرا ملـــت ها شــکست مـی‌خورند؟

 

 

این کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که در مورد چگونگی تولید ثروت توسط نهاد های فراگیر کثرت گرا و چگونگی تولید فقر توسط نهاد های استثماری و استعماری را شرح میدهد.

 

 

 

نویسنده کوشیده است تا با بیان و تحلیل حوادث و طرز برخورد نظام های مختلف با اقتصاد معیشتی مردم و علل ضعف و پیشرفت را چاره یابی نماید.

 

 در وصف این کتاب:

«عجم اوغلو و رابینسون در این کتاب که به طرز خیره کننده ای گستره‌ای وسیع را در بر می گیرد، پرسشی ساده اما حیاتی را مطرح می سازد: چرا برخی کشورها ثروتمند می شوند و بعضی دیگر فقیر باقی می ماند؟ پاسخ شان نیز ساده است زیرا برخی جوامع نهادهای سیاسی فراگیر بیشتری را توسعه می دهند. آنچه در مورد این کتاب قابل : توجه است، صراحت و شفافیت نگارش، دقت و روشنی استدلال و غنای قابل ملاحظه از لحاظ جزئیات تاریخی است. خواندن این کتاب در زمانی که دولت ها در سراسر جهان غرب می بایست ارادهای سیاسی برای دست و پنجه نرم کردن با نسبت های غیرمعمول بحران بدهی نشان دهند، واجب است.»

 

استیون پینکاس استاد تاریخ و مطالعات منطقه ای و بین المللی در برفرود دورفی، دانشگاه پل

 

 

محتوای پس از دانلود شما شامل: فایل پاورپوینت به تعداد 120 صفحه به همراه ضمیمه فایل فونت پاورپوینت در قالب یک فایل فشرده rar است که می‌بایست آن را از حالت فشردگی بیرون ساخته و استفاده نمائید.

فایل قابل ویرایش و آماده ارائه در مجامع علمی و دانشگاهی می‌باشد.

 

 

مشخصات کتاب:

نام کتاب: چرا ملت ها شکست می‌خورند؟

عوامل بررسی: ریشه های قدرت،ثروت،فقر

نویسندگان:دارون عجم اوغلو، جیمز اِی رابینســون

موضوع: علوم سیاسی

مترجمان:محسن میردامادی، محمد حسین نعیمی پور

 

مقابله متن: سید علیرضا بهشتی شیرازی

تعداد صفحات : 636 صفحه

 

گرد آورنده فایل: یونس قنبری

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید