پاورپوینت در مورد زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر XBRL

- پاورپوینت در مورد زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر   XBRL

پاورپوینت در مورد زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر XBRL

فرمت فایل:(powerpoint) تعداد اسلایدها:63 اسلاید

 

برخی از اسلایدها:

بر اساس یکی از تعاریف حسابداری، هدف حسابداری عبارت از تهیه و ارائه اطلاعات اساسأ مالی، درباره یک واحد اقتصادی و اجزای آن به استفاده کنندگان برون سازمانی و درون سازمانی برای تسهیل تصمیم گیری های اقتصادی و پاسخگویی است. تامین نیازهای اطلاعاتی خاص استفاده کنندگان بخصوص استفاده کنندگان برون سازمانی از طریق صورتهای مالی ناممکن بوده و بنابراین تاکید بر نیازهای مشترک است

تاریخچهXBR:

در 31 دسامبر 1998 مدل تعمیم یافته توسط چارلی هافمن کامل شد، CPA و چند شرکت مورد اشاره، 50 درصد از هزینه های توسعه ای مدل ابتدایی این طرح را تعهد نمودند و در 15 ژانویه 1999 این مدل به AICPA ارائه شد.AICPA  درخواست تهیه طرح تجاری اولیه آن را ارائه داد تا به موارد تجاری برای XML و بخصوص صورتهای مالی تهیه شده بر مبنای XML نظری افکند. طرح تجاری مورد نظر در 15 ژوئن 1999 تکمیل گردید.

این طرح بطور آزمایشی، صورتهای مالی 10 شرکت را جهت آزمون بیشتر درباره مفهوم صورتهای مالی تهیه شده بر مبنای XML تهیه نمود. اولین جلسه کمیته اجرایی پروژه در اداره AICPA، شهر نیویورک در 14 اکتبر 1999 برگزار شد، و در 6 آوریل سال 2000، نام XBRL برای این کمیته انتخاب شد. اعضاء کمیته اجرایی به بیش از 50 شرکت رسیده که شامل چندین شرکت حرفه ای بین المللی نیز می باشد.

مفهوم و تعاریف مرتبط با XBRL:

XBRL یک سیستم گزارشگری است که برای تهیه و مبادله الکترونیکی گزارشات تجاری سرتاسر جهان ایجاد شده است. زبان توسعه پذیر به این معنی است که بعد از طراحی، در تاریخ های بعدی نیز به آسانی امکان افزودن ترکیب های جدید نیز وجود دارد. این زبان گزارشگری، در پی وضع استانداردهای جدید حسابداری نیست بلکه در پی راحتی و قابل مقایسه بودن گزارشهای تجاری تهیه شده بوسیله سازمانها به منظور نظارت با سایر اهداف، می باشد

  • الگوی گزارشگری( Style Sheet) : تهیه کننده اطلاعات تنها یک سند مصداق را بصورت اینترنتی در اختیار افراد قرار می دهد که ممکن است شامل اطلاعات همراه با جزئیات فراوان باشد. اما هر شخص استفاده کننده برای استفاده از این سند نیاز به یک الگوی گزارشگری دارد.

برای دانلود کلیک کنید