دانلود پاورپوینت استکبارستیزی – 26 اسلاید

- دانلود پاورپوینت  استکبارستیزی - 26 اسلاید

دانلود پاورپوینت استکبارستیزی – 26 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

آنچه مقابله با شرایط دشوار کنونی را سخت می سازد یکی به احتمال بروز اشتباه محاسباتی در برخی مدیران و کارشناسان باز می گردد و بخشی دیگر به تردید و تذبذب بخشی از توده های اجتماعی بویژه نیروهای انقلابی در نحوه استمرار استکبار ستیزی و تدوام گفتمان سلطه ستیزی حضرت امام(ره) مربوط می شود.

 

نکته مهم در مسیر استکبار ستیزی لزوم تغییر و بازنگری در شیوه های استکبارستیزی می باشد به گونه ای که از لحاظ گفتمانی این موضوع با قوت و جذابیت روزآمد جایگاه راهبردی خود را در ادبیات سیاسی حفظ و از بعد عملیاتی نیز کاهش وابستگی ها در عرصه مختلف بیانگر تقابل جدی جمهوری اسلامی با استکبار جهانی محسوب شود.

 

 

سید حسین موسویان در نشست بررسی مذاکرات لوزان گفت: اوباما در شهریور سال 1392 در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به پنج نکته خیلی مهم اشاره کرد که می توان از آن به عنوان  آغاز تغییر سیاست آمریکا در برابر ایران تلقی کرد. این پنج نکته عبارتند از:

1- برای نخستین بار یک رییس جمهور آمریکا، در منظر عموم، اعلام می کند که سیاست او تغییر رژیم نیست. هیچ مقام آمریکایی تا آن زمان به صورت رسمی اعلام نکرده بود که سیاست آمریکا تغییر رژیم نیست.

 2- اوباما اعلام کرد آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است. آمریکایی ها همواره صحبت از مذاکره با پیش شرط می کردند.

3- اوباما اعلام کرد آماده بهبود روابط با ایران بر اساس احترام متقابل است. موضوعی که ایران 35 سال اصرار می کرد اگر قرار بر برقراری رابطه است باید بر اساس احترام متقابل باشد.

 4- اوباما فتوای مقام معظم رهبری را به رسمیت شناخت. این یک رویداد مهم است که رییس جمهور آمریکا در صحن سازمان ملل فتوای یک مرجع عالی شیعی را به رسمیت می شناسد.

5-اوباما رسما اعلام کرد وزیر امور خارجه را مامور شروع مذاکره با همتای ایرانی خود کرده است.

 

 

 

  1. در مقابل ادعای کسانی که معتقدند با تغییر شرایط آمریکا نیز تغییر کرده عده ای بر این باورند که اگر این ادعا درست باشد باید پرسش کرد که چه چیزی سبب تغییر شرایط شده است. مقاومت در برابر زورگویی های استکبار جهانی سبب بروز شرایط جدید گردیده است یا تسلیم و سلطه پذیری؟ اگر پاسخ اول صحیح باشد که باید استکبارستیزی را با قوت و قدرت ادامه داد چرا که اگر سلطه پذیری می توانست شرایط را تغییر دهد سابقه سیطره استعمار غرب بر ایران چندین برابر عمر جمهوری اسلامی است. غرب زدگی و تسلیم در برابر استکبار، امروز در بسیاری از کشورهای منطقه موج می زند. سرنوشت دولت های وابسته مصر، لیبی، تونس، اردن، عربستان و پاکستان و … نشان می دهد آنچه شرایط را تغییر داده پیشرفت های علمی و نظامی جمهوری اسلامی بوده که در اثر ایستادگی، خوداتکایی و تاکید بر استقلال بوجود آمده است. برهمین اساس استکبار ستیزی عملی سبب از بین رفتن زمینه های حس برتری طلبی مستکبران از یک سو، و ایجاد زیرساخت های لازم در کشورهای ظلم ستیز از سوی دیگر می گردد.

 

برای دانلود کلیک کنید