دانلود پاورپوینت ERCP- در 45 اسلاید

- دانلود پاورپوینت ERCP- در 45 اسلاید

دانلود پاورپوینت ERCP- در 45 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 بعنوان تکنولوژیستهای رادیولوژی،همه ی ما می دانیم که  ویلهلم کنراد رونتگن در1985 اشعه یx  را شناسایی نمود.این کشف سبب بنا شدن علم رادیولوژی گشت،که ما امروزه آن را فرا می گیریم. پس از آن،نسلهای پزشکان و بیماران شاهد پیشرفتهای زیادی در تکنولوژیهای پزشکی هسته ای، توموگرافی کامپیوتری ، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، التراسوند، آنژیوگرافی، ماموگرافی، فلوروسکوپی وتصویربرداری دیجیتالی بوده اند واز آن سود برده اند.
 امّا هیچ یک ازما نمی دانیم سالها پیش ازآنکه رونتگن تصاویری از بدن انسان را روی فیلم تماشا کند٬ پزشکان در سراسر دنیا به وسیله ی لوله های تو خالی و شمع، که در واقع اولین اندوسکوپ با منبع نور بود،قسمتهای درونی بدن انسان را می دیدند. اکنون پس از بیشتراز صد سال رشد و پیشرفت، علم رادیولوژی و تکنولوژی مدرن اندوسکوپی در تشخیص و درمان بیماریهای سیستم صفراوی در یک آزمون به کمک هم آمدند. این آزمونERCP  است…
 :Endoscopyاندوسکوپی درواقع فرآیند جایگذاری یک دوربین فیبر نوری با منبع عظیم نور،ظریف و قابل انعطاف در بدن انسان است.در این آزمون اندوسکوپ از مری به طرف پایین پیشروی می کند و از معده عبور می نماید تا به دوازدهه (دودنوم) رسیده واز حلقه های دوازده به زاده ی واتر برسد.متخصص داخلی (GI Doctor) کار وارد کردن اندوسکوپ را انجام می دهد.

 

:Retrograde واژه ی رتروگراد از این جهت به کار گرفته میشود که تزریق کنتراست در خلاف جهتی است که مایع صفراوی در این مجاری جریان دارد.
 
 :Cholangio به معنای سیستم مجاری صفراوی می باشد.
 :Pancreat به معنای لوزالمعده یا همان پانکراس است.

 

:Graphy پسوندی است که به استفاده از اشعه ی Xو تهیه ی تصاویر رادیولوژی در این روش اشاره دارد.

    بنابراین ERCP یک روش اندوسکوپی است که از پرشدن خلاف جهت مجاری صفراوی با ماده ی حاجب تحت راهنمایی فلوروسکوپی بهره می برد.

 

برای دانلود کلیک کنید