بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهرستان ….در سال تحصیلی 99-1398
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهر باغملک در سال تحصیلی 99-1398 است برای این منظور تعداد 50 نفر از دانش آموزان دختر این شهر را به تصادف انتخاب کردیم و بوسیله پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون مورد آزمایش قرار دادیم نتایج نشان داد عزت نفس با ضریب همبستگی 387/0با مهارت اجتماعی رابطه معنادر و مثبت دارد (05/0>P). یعنی افزایش عزت نفس باعث افزایش مهارت اجتماعی می شود و بالعکس با توجه به یافته فوق فرضیه اول تایید می شود.
برای بررسی پیش بینی متغیر روی عزت نفس از روی مهارت های اجتماعی از رگرسیون استفاده شد 22/10f=برای معادله رگرسیون معنا دار می شود(000/=p).برای توضیح تک به تک خرده مقیاس ها پیش بین کننده ، ارزشt برای مولفه های مهارت های اجتماعی معنا دار بود . مهارت های اجتماعی با ضریب بتای 281/0 در درجه اول اهمیت پیش بین کننده عزت نفس قرار دارد و بعد تاب آوری با ضریب بتای221/0 قرار دارد.همچنین ضریب تعیین(284/0= R2) نشان داد که معادله رگرسیون استفاده شده در متغیر عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهر باغملک را از طریق متغیر مهارت هایی اجتماعی تبیین می کند.