ادراک دانش آموزان از تخطی-معلمان در رفتارهای صمیمی کلامی و غیرکلامی مورد انتظار در دانش آموزان شهرستان

- ادراک دانش آموزان از تخطی-معلمان در رفتارهای صمیمی کلامی و غیرکلامی مورد انتظار در دانش آموزان شهرستان

ادراک دانش آموزان از تخطی-معلمان در رفتارهای صمیمی کلامی و غیرکلامی مورد انتظار در دانش آموزان شهرستان

تعلیم و تربیت امری وقتگیر، پرثمر ودرعین حال دشوار است که در آن معلمان که نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی هستند، بیشترین نقش را عهده‌دار هستند. عهده‌دار بودن این نقش توسط معلم ایجاب می‌کند که رفتار و عملکرد او در محیط آموزشی مورد قضاوت گروه‌ های مختلفی از افراد قرار گیرد ازجمله این گروه‌ها می‌توان مسئولین منطقه، مدیران، والدین و دانش آموزان را نام برد.‌ در این میان دانش آموزان به دلیل حضور مستقیم در موقعیت آموزشی ارتباط نزدیک‌تری نسبت به سایر عوامل قضاوت کننده با دبیران دارند و نوع نگرش آن ها تاثیر فراوانی‌ بر فرایند یادگیری دارد.

در سال‌های اخیر شواهد تحقیقاتی نشان دادند که دانش آموزان روی اعمال و افکار معلمان اثر می‌گذارند‌، رفتارهای معلمان تحت تأثیر نحوه واکنش‌ دانش آموزان ‌به فعالیت‌های کلاسی قرار می‌گیرد. این مسئله تأکید بندورا روی تعاملات متقابل شناخت، رفتار و اعمال محیطی را به یاد می‌آورد (زارع،1390).

برای دانلود کلیک کنید