Mahdi Flash Kit ( مهدی فلش کیت ) ریکاوری و تعمیر انواع فلش مموری و SD card سوخته و بازیابی فایل های از دست رفته و پارتیشن بندی هارد دیسک

- Mahdi Flash Kit ( مهدی فلش کیت ) ریکاوری و تعمیر انواع فلش مموری و SD card سوخته و بازیابی فایل های از دست رفته و پارتیشن بندی هارد دیسک

Mahdi Flash Kit ( مهدی فلش کیت ) ریکاوری و تعمیر انواع فلش مموری و SD card سوخته و بازیابی فایل های از دست رفته و پارتیشن بندی هارد دیسک

 

 

 

خیلی از ما ها وقتی میخواهیم فایلی را در فلش خود کپی کنیم  و یا برعکس فایلی از آن کپی کنیم  ممکن از فلش به طور ناخودآگاه  و ناگهانی  از سیستم Eject  شود و پس از اینکه فلش را به سیستم متصل کردیم سیستم دیگر قادر به شناسایی آن نخواهد بود! حال چه میشود؟

 

آیا باید فلش را دور بیاندازید؟ مسلما خیر! اگر فلش شما گارانتی دارد فورا آن را به گارانتی ببرید اما اگر شما هم مثل من از گارانتی ناامید هستید میتوانید خودتان دست بکار شوید! آستین ها را بالا بزنید و برای نجات فلش خودتان اقدام کنید!

 

اما یک سوال کلیدی!

 

اصلا فلش بیچاره چرا به این حال و روز میوفته؟!

 

خب جواب این سوال اینجاست که این فلش ما مثل کامپیوتری که باهاش کار میکنیم از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده .

 

یعنی چی؟؟! یعنی رو فلشمون هم ویندوز نصبه؟؟!

 

نه عزیزم جواب این سوال مسلما خیر هست! ولی  شاید ویندوز روش نصب نباشه  اما کارخونه سازنده اش یک سری فایل های سیستمی رو توش میریزه که وقتی شما فلش رو به سیستم زدی اون رو به سیستم شما معرفی میکنه و فلش شما بالا میاد. حالا اگر به هر دلیل مثل ویروسی بودن سیستم این فایل ها از روی فلش شما پاک بشن دیگه هیچ سیستمی فلش شما رو نمیشناسه که بخواد بالا بیاد!

 

حالا چاره این کار چیه؟؟!

 

چاره این کار اینه که فلشتون رو دوباره فلش کنید!

 

یعنی چی؟؟؟! مگه میشه فلش رو فلش کرد؟؟؟؟!!!!

 

ببین اصطلاح فلش کردن یعنی اینکه شما دوباره فایل های سیستمی که از روی فلشتون پاک شده رو دوباره روی فلشتون بریزید تا برای سیستم بتونه قابل شناسایی باشه.

 

چطوری میشه این کارو کرد؟

 

با استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار.

 

آیا همه فلش ها بصورت یکسان خراب میشن و خرابی همشون یکیه؟

 

همونطور که قبلا گفتم فلش ها از دو بخش سخت افزار و نرم افزار تشکیل میشن. اگر سخت افزار اونها به هر دلیلی بسوزه اون فلش به هیچ وجه قابل تعمیر نیست و تا وقتی که خرابی مربوط به سخت افزار با تعویض قطعه مربوطه رفع نشه شما نخواهید تونست این مشکل رو حل کنید.

 

سخت افزار فلش مموری ها از چند بخش تشکیل شده؟

 

بطور کلی فلش مموری ها از اجزای زیر تشکیل شده اند:

 

  • کاور یا قاب که میتونه هم از جنس فلز باشه و هم پلاستیک
  • درگاه USB : خرابی این قطعه باعث میشه که شما وقتی فلش رو به کامپوتر میزنید با خطای USB Device Not Recognized مواجه بشید. مخصوصا وقتی فلش شما ضربه ببینه یا بشکنه یا خم بشه با خرابی درگاه USB مواجه خواهید شد.
  • آی سی دارایور : که وظیفه کنترل کردن حافظه را بر عهده دارد و اگر بسوزد سیستم دیگر فلش شما را نخواهد شناخت!
  • آی سی حافظه (در اکثر فلش ها آی سی NAND ):  هر چه فیلم و عکس و مطلب دارید روی این آی سی هست! گاهی اوقات سوختن آی سی درایور میتونه باعث بشه که شما به این آی سی دوست داشتنی دسترسی نداشته باشید L
  • کریستال : در بعضی از فلش ها برای راه اندازی آی سی درایور از قطعه ای به نام کریستال استفاده شده است اگر به هر دلیلی  این کریستال بسوزد ای سی داریور راه اندازی نمیشود و در نتیجه فلش کار نخواهد کرد.
  • تعدادی خازن و مقاومت SMD : که وظیفه اتصال دادن آی سی ها بهم و به پورت USB را دارند در بین آنها اما یکی وظیفه حفاظت در برابر جریان زیاد را دارد (مانند فیوز) و اصطلا به آن مقاومت فیوزی هم میگویند اگر این مقاومت بسوزد فلش روشن نخواهد شد.

 

خراب شدن هر کدام از موارد بالا به جز تعویض مقاومت فیوزی و کریستال باعث میشود که تعمیر سخت افزاری فلش مموری به صرفه نباشد. مگر اینکه شما اطلاعات بسیار مهمی درون آن داشته باشید که حاضر باشید برای بدست آوردن دوباره آن هر بهایی بپردازید!

 

بحث معرفی سخت افزار صرفا برای صرفا برای آشنایی بیشتر شما سروران بود و سعی شد تا به ساده ترین زبان ممکن بیان بشه. و اگر کم و کاستی داشت اساتید گرانقدر ببخشند.

 

بخش نرم افزار به پیچیدگی سخت افزار نخواهد بود اما به اندازه خرابی سخت  افزار و حتی بیشتر آن میتواند دردناک باشد!

 

چرا که مثلا وقتی فلش رو به دستگاه میزنید مبینید که فلش بالا نمیاد!

 

چه زمانی احتمال این بیشتر هست که مشکل فلش نرم افزار باشد و نه سخت افزاری؟!

 

اگر فلش شما ضربه نخورده باشد و یا نشکسته باشد و آب خوردگی نداشته باشد و داخل آب نیوفته باشد و از لحاظ فیزیکی سالم باشد و چراغ آن روشن شود و وقتی که آن را به کامپیوتر متصل میکنید صدایی مبنی  بر وصل شدن دستگاه بشنوید ، میتوان خوشبین بود که فلش شما مشکل نرم افزاری دارد و نه سخت افزاری . البته این استدلال در بعضی موارد میتواند صحیح نباشد! چرا که وسایل الکترونیکی اصلا قابل پیش بینی نیستند!

 

خرابی نرم افزاری چگونه به وجود می آید؟

 

یکی از شایع ترین دلیل خرابی نرم افزاری فلش  به خودمون مربوط میشه!

 

چرا؟ چونکه بار ها به ما توصیه شده که قبل از کشیدن فلش از دستگاه اون رو  از داخل کامپیوتر Eject کنید!

 

ولی کو گوش شنوا؟! فکر میکنیم که فلش ما خیلی خوب هست و هیچ وقت خراب نمیشه و عمر نوح داره!

 

در واقع اصلا اینطور نیست!  ببینید اگر بخوایم بحث رو خیلی تخصصی نکنیم باید بگم که وقتی که شما قبل از کشیدن فلش اون رو Eject نکنید ممکنه برنامه ای در حال استفاده از فلش باشه و کشیدن ناگهانی فلش باعث میشه که فایل های سیستمی فلش شما پاک بشن.

 

بعضی اوقات ویروس ها هم میتونند باعث خرابی نرم افزاری فلش بشن و اولین کاری که میکنن تعداد زیادی فولدر درست میکنن و فایل ها رو از چشم ما مخفی نگه میدارن به طوری که ما فلش رو خالی میبینم در حالی که حجم فلش رو نگاه میکنیم متوجه میشیم که فلش خالی نیست !

 

اگر شما خوش شناس باشید به راحتی میتونید با استفاده از نرم افزار Mahdi Flash kit فایل های مخفی رو نجات بدید! و دوباره قابل دیدن کنید! توجه داشته باشید که این روش تنها زمانی عملی هست که فلش شما توسط سیستم شناسایی بشه و شما بتونید اونو باز کنید.

 

سوال: وقتی فلشم رو به دستگاه میزنم صدای وصل شدن میاد و فلشم رو نشون میده اما نمیتونم اونو باز کنم و خطای فرمت میده وقتی هم که میخوام فرمتنش کنم ویندوز خطا میده آیا فلشم دوباره قابل استفاده میشه یا نه؟

 

خب در رابطه با این سوال دوستمون باید بگم که بله! در حدود 90% از مواقع شما به راحتی میتونید با استفاده از نرم افزار Mahdi Flash kit فلشتون رو فرمت کنید و به راحتی قابل استفاده کنید! اون 10% هم که امکان داره جواب نده قطعا ای سی حافظه (ای سی NAND) فلش سوخته  که مربوط ایراد سخت افزاری میشه و به هیچ وجه قابل تعمیر نیست ولی خبر خوب اینکه خوشبختانه در اکثر مواقع ایراد فلش نرم افزاری هست و با استفاده از نرم افزار Mahdi Flash kit به راحتی اونو بر گردونید. واقعا ارزش امتحان کردنشو داره!

 

سوال: وقتی فلشم رو به دستگاه میزنم صدای وصل شدن نمیاد و فلشم رو نشون نمیده آیا فلشم دوباره قابل استفاده میشه یا نه؟

 

خب خبر بد برای این دوستمون اینکه دوستانی که این مشکل رو دارن در اکثر مواقع ای سی درایور فلش سوخته و مشکل سخت افزاری هست اما باز هم میشه امتحان کرد و جواب گرفت.

 

سوال: آیا وقتی فلشم رو فرمت کنم فایل هام هم حذف میشن؟

 

بله! تمامی اطلاعات به صورت 100% حذف میشن .

 

سوال: وقتی فلشم فرمت شد و اطلاعاتم پاک شد آیا امکان بازیابی اطلاعات وجود داره؟

 

بطور 100% خیر! اینکه ادعا شود که تمام 100% فایل های حذف شده کامل و بی نقص بازگردانی شود ادعای کذب است!  اما با استفاده از نرم افزار های ریکاوری موجود در Mahdi Flash kit به راحتی میتونید با چند کلیک ساده بسیاری از آنها رو برگردونید!

 

اگر فلش ما گارانتی نداشته باشد و فلشمان هم بسوزد چاره ای جز دور انداختن آن داریم؟!

 

بله! البته که دارید! شما با دانلود این نرم افزار با قیمت بسیار پایین میتوانید شانس خود را برای تعمیر کردن فلشتان امتحان کنید! مسلما از خرید یک فلش جدید بصرفه تر است

 

نرم افزار  Mahdi Flash Kit چیست؟

 

نرم افزار Mahdi Flash Kit (مهدی فلش کیت) مجموعه ی کاملی از نرم افزار های بازگردانی  و تعمیر فلش مموری های سوخته با برند های سیلیکون پاور ( Silicon Power ) – کینگ استون ( Kingston  – ترنسند ( Transcend ) و سایر برند ها و همچنین انواع کارت های SD و micro SD ، میباشد.

 

همچنین این مجموعه دارای نرم افزار های کاملی به جهت ریکاروی و بازگردانی اطلاعات پاک شده از روی فلش مموری و هارد دیسک است.

 

و این مجموعه دارای نرم افزار های کاملی به جهت پارتیشن بندی دیسک سخت شما میباشد.

 

چرا باید این مجموعه  رو داشته باشیم؟

 

 چون با استفاده از این ابزار ها شما به راحتی میتونید کار های زیر رو انجام بدید

 

فلش سوخته خودتون رو ، خودتون تعمیر کنید 

 

فایل های پاک شده از فلش رو برگردونید

 

فایل هایی که در اثر ویروسی شدن فلش شما مخفی شدن بدون نیاز به ریکاوری برگردونید

 

هارد دیسک خودتون رو به ساده ترین روش پارتیشن بندی کنید

 

عکس پس زمینه فلش مموری خودتون عوض کنید

 

و چون مسلما هزینه این نرم افزار خیلی پایین تر از خریدن یک فلش جدیده!

 

 تصاویری از محیط نرم افزار:

 

 


چند نکته مهم:

 

 این مجموعه هیچ تضمینی در قبال اطلاعات موجود در فلش شما و همچنین بازگردانی 100% اطلاعات آن و تعمیر آن ندارد و صرفا ابزاری کاربردی است تا شما بتوانید خودتان فلشتان را تعمیر کنید و تعمیر فلش شما کاملا بستگی به شرایط فلش شما دارد که در چه مرحله ای از خرابی است.مراحل ریکاوری فلش مستلزم فرمت شدن آن است که سبب پاک شدن تمامی اطلاعات موجود در فلش میشود و شما با علم به این موضوع اقدام به استفاده از این نرم افزار میکنید.

 

 

 

 

 

مژده مژده

 

شما با ورود به کانال تلگرام Mahdi Flash Kit میتونید از کد تخفیف 20% بهره مند بشید و این نرم افزار رو ارزون تر از این قیمتی که هست بخرید! فقط توجه داشته باشید که این کد تخفیف محدودیت داره پس همین حالا وارد کانال بشید و برش دارید تا باطل نشده!

 

آدرس کانال:

 

http://t.me/Mahdi_Flash_kit

 

 

 

همین حالا این بسته نرم افزاری  رو بخرید و خیال خودتونو یک عمر از بابت خرابی فلش مموری راحت کنید!

 

 

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید