پاورپوینت درباره ارزشیابی صلاحیت بالینی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 86 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
•انواع آزمونها
1- آزمونهای تکوینی (Formative):
•ارزیابی های محل خدمت (Workplace) با پس خوراند (feedback) مناسب درطول دوره آموزشی
• پیشرفت تحصیلی وتجربیات یادگیری دانشجو
•تمام عملکرد و رفتار یک دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد.
2- آزمونهای تجمعی : (Summative)
•نشانگر قبولی یا ردی از امتحان آخر ترم یا ارتقائ سالانه دستیاری می باشد .
•ارزیابی فقط در حیطه دانش می باشد.
•
•آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که بصورت عینی در ایستگاههای مختلف سازماندهی شده و تقریبا هر چهار ضابطه یک آزمون عادلانه را داراست.
•
•همه داوطلبین با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می گیرند.
• همه دانشجویان با یک معیار ارزشیابی می شوند.
•OSCEs – Structured
تدابیر و برنامه هر ایستگاه نظام دار است.
•ابزاراندازه گیری درهرایستگاه، ویژه همان ایستگاه تنظیم شده است.
•درهرایستگاه یک مهارت بالینی ویژه موردارزشیابی قرارمی گیرد.
q مهارت های ویژه ای که در هر ایستگاه مورد آزمون قرار می گیرند شامل موارد زیر است:
oHistory taking
oInterpersonal communication
oClinical examination
oProcedures
•Clinical Examination
vارزشیابی رفتار حرفه ای و مهارتهای ارتباطی
•ایستگاه هایی با حضور بیمارنما
•فرایند را ارزشیابی کنید، نه محتوا را
مثلا دانشجو چگونه صحبت کرد نه اینکه چه گفت.
vارزشیابی مهارتهای بالینی
•توانمندی دانشجو و فرایند انجام مهارت را ارزیابی کنید،
نه نتیجه کار را.
نه نتیجه کار را.
•تعدادی از اسلایدها به زبان انگلیسی است