پاورپوینت با موضوع فتنه شناسی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 36 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
فتنه شناسی
امام خمینی ره می فرماید:
قوای مسلح از هر قشری که هستند درحالی که باید دارای دید سیاسی باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند، نباید در اموری که سیاست بازان در آن دخالت دارند داخل شوند.
صحیفه نور جلد 14 ص 16
پاسداری از دین و انقلاب – که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجسّم است – صرفاً یک حرکت نظامی نیست؛ پاسداری، یک فرهنگ است؛ جنبه عقیدتی و سیاسی و فداکاری و مجاهدت دارد.
البته جنبه نظامی هم دارد؛ یعنی بازوی نظامی انقلاب بوده است و خواهد بود… 7/17/ 1381
واژه فتنه
اصل واژه فتنه به معنای گداختن طلا در آتش به منظور جدا کردن خالصی ها و ناخالصی هاست.
فتنه در زبان فارسی به معنای امتحان کردن، آزمودن، گمراه کردن، ضلالت، اختلاف میان مردم، آشوب، محنت و عذاب است.
این واژه در قرآن نیز دارای معانی متعدد است آزمایش؛ عذاب و یا اسباب عذاب؛ ایجاد فساد و نفاق؛ بلا و شرک به خدا.
فتنه به معنای آزمایش و امتحان الهی
« احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا وهم لا یفتنون ﴿عنکبوت/2﴾ آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: (ایمان آوردیم) به حال خود رها مىشوند و آزمایش نخواهند شد؟!
«در قرآن کریم فتنه با بیست گونه استعمال، شصت بار تکرار شده و کمتر از یک چهارم آن به طور مشخص معنای آزمایش دارد.» گاه فتنه به معنای آزمایش و گاه به معنای اسباب آزمایش به کار رفته است.
قرآن کریم سه چیز را فتنه و وسیله آزمایش معرفی می کند:
۱- اموال و فرزندان
وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَهٌ [انفال/۲۸]؛
إإِنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَهٌ [تغابن / ۱۵]؛ جز این نیست که اموال و اولاد شما وسیله آزمایشند.
۲- شرّ و نیکی
وَ نَبْلُونَّکُمْ بِالشَرَّ وَ الْخَیرِ فِتْنَهً [انبیاء/۳۵]؛ و با خیر و شرّ شما را امتحان می کنیم.
۳- بعضی وسیله آزمایش بعضی دیگر
وَ جَعَلْنا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَهً [فرقان/۲۰]؛ بعضی از شما را وسیله آزمایش بعضی دیگر قرار دادیم.
وَ کَذلِکَ فَتَنّا بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ [انعام/۵۳]؛ و این چنین بعضی از آنها را با بعضی دیگر آزمودیم.
وَ ما جَعَلْنا أَصْحابَ النّارِ إِلّا مَلائِکَهً وَ ما جَعَلْنا عِدَّتَهُمْ إِلّا فِتْنَهً [مدّثر/۳۱]؛ مأموران دوزخ را جز فرشتگان قرار ندادیم و تعداد آنها را جز برای آزمایش کافران معین نکردیم.
وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَکَینِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما یعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتّى یقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَهٌ [بقره / ۱۰۲]؛ و آنچه را به دو فرشته هاروت و ماروت در بابل نازل شده یاد می دادند و آن دو ملک به هیچ کس چیزی نیاموختند؛ مگر آن که به او می گفتند که کار ما فتنه و امتحان ا