مدیریت استراتژیک پیشرفته (بررسی خارجی: تجزیه و تحلیل محیطی و صنعت)
قبل از اینکه سازمانی شروع به تدوین استراتژی کند، باید محیط بیرونی خود را بررسی کند تا بتواند فرصت ها و تهدیدهای بالقوه را شناسایی کند.
بررسی محیطی عبارت از نظارت، ارزیابی و نشر اطلاعات به دست آمده از محیطهای خارجی و داخلی سازمان، میان افراد کلیدی و مؤثر آن سازمان است. بررسی محیطی همچنین ابزاری است که سازمان از آن برای جلوگیری از شوک های استراتژی و تضمین سلامتی بلند مدت آن بهره میبرد.
تحقیقات نشان داده است که بین بررسی محیطی و سود سازمان رابطه مستقیمی وجود دارد
در این پاورپوینت در 30 اسلاید به بررسی محیطی در مدیریت استراتژیک مورد تحلیل قرار میگردد