بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهرستان ….در سال تحصیلی 99-1398

- بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهرستان ....در سال تحصیلی 99-1398

بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهرستان ….در سال تحصیلی 99-1398

 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مهارت های اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهر  باغملک در سال تحصیلی 99-1398 است برای این منظور تعداد 50 نفر از دانش آموزان دختر این شهر را به تصادف انتخاب کردیم و بوسیله پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و  پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون مورد آزمایش قرار دادیم نتایج نشان داد  عزت نفس  با  ضریب همبستگی 387/0با مهارت  اجتماعی  رابطه معنادر و مثبت دارد (05/0>P). یعنی افزایش عزت نفس باعث افزایش مهارت اجتماعی می شود و بالعکس با توجه به یافته فوق فرضیه اول  تایید می شود.

برای بررسی پیش بینی متغیر  روی عزت نفس از روی مهارت های اجتماعی از رگرسیون  استفاده شد 22/10f=برای معادله رگرسیون معنا دار می شود(000/=p).برای توضیح تک به تک خرده مقیاس ها پیش بین کننده ، ارزشt برای مولفه های مهارت های اجتماعی معنا دار بود . مهارت های اجتماعی  با ضریب بتای 281/0 در درجه اول اهمیت پیش بین کننده عزت نفس قرار دارد و بعد تاب آوری با ضریب بتای221/0 قرار دارد.همچنین ضریب تعیین(284/0= R2) نشان داد که معادله رگرسیون استفاده شده در متغیر عزت نفس دانش آموزان دختر سال سوم متوسطه دوم شهر باغملک  را از طریق متغیر  مهارت هایی اجتماعی تبیین می کند.

برای دانلود کلیک کنید