پاورپوینت با موضوع کوهنوردی و کوه پیمایی

- پاورپوینت با موضوع کوهنوردی و کوه پیمایی

پاورپوینت با موضوع کوهنوردی و کوه پیمایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 36 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

 

 

 

 

کوهنوردی

تاریخچه کوهنوردی

12 آذر 1268
در تاریخ 12 آذر سال 1268 در یک هوای طوفانی ودر دمای 26 درجه زیر صفر “ژان ژاک ماری دمرگان” اولین صعود زمستانی دماوند را به نام خود ثبت نمود. در حین انجام این برنامه نزدیک بود همنورد وی بر اثر سقوط کشته شود. دمرگان پس از صعود یادآور شده است: “من ایمان دارم که این توده کوهستانی (دماوند) برای دانشمندانی که در آن به ماجراجویی می پردازند چیزهای غیره منتظره و بدیعی دارد…. در ساعت 8 صبح ما به رینه بازگشتیم در حالی که مجموعه یی بسیار کامل از سنگ های کوه را به سوغات می آوردیم.”
ژاک ژان دمرگان ، کوهنورد ، غارشناس و معدن شناس فرانسوی از پیشتازانی بود که نخستین نقشه غارنوردی و غارشناسی علمی در ایران را تهیه نمود

آموزش کوهنوردی

طنین آرام ضربان قلب آوای سلامتی است و در این میان می توان با ورزش شادابی و سلامت خود را حفظ کنیم. بدون شک کوهنوردی ورزشی مفرح و بسیار مفید طبیعی است که در سالیان اخیر سخت مورد توجه همگان قرار گرفته و خیل رهروان به کوهستان و طبیعت روز افزون شده است. به همین بهانه آموزش کوهنوردی را در چندین قسمت برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.
آموزش مقدماتی
تعریف کوه: به ارتفاعات بلندتر از 600 متر نسبت به زمینهای اطراف آن کوه می گویند.
مراحل ورزش کوهنوردی
1- کوه پیمایی: پیمودن تپه ها و کوه های خاکی آسان و راه های مال روی کوهستانی برای تمرین و فراگرفتن اصول مقدماتی کوهنوردی.
2- کوهنوردی: نور دیدن کوه ها بی آن که پای بند مسیر یا منطقه ای باشیم با رعایت کلیه  اصول، مقررات و قوانین کوهنوردی با استفاده از وسایل فنی.
3- سنگ نوردی: پیمودن عمودی صخره ها و دیواره ها را با استفاده از دست و پا ، با وسایل فنی و بدون وسایل فنی را سنگ نوردی می گویند.
4- یخ و برف نوردی: پیمودن مسیرهای یخی و برفی را با استفاده از ابزار و وسایل مخصوص یخ، برف نوردی می گویند.
5- Dry Tooling: پیمودن مسیرهای عمودی یخی و سنگی را با استفاده از ابزار یخ نوردی (تبر و کرامپون) را Dry Tooling می گویند.
6- غار نوردی: پیمودن غارها و شکافهای عمودی و افقی درون زمین را غار نوردی می گویند.
7- ورزشهای هوایی: فرود از ارتفاعات توسط وسیله مخصوص (کایت ، پاراگلایدر ، چتر و… ) را ورزش هوایی می گویند. هر کدام از موارد فوق دارای درجاتی از آموزشهای کارآموزی تا مربیگری پیشرفته دارد.

برای دانلود کلیک کنید