مجموعه آموزشی جذاب آخربازی های عملی برای بازیکنان باشگاهی با تدریس استاد بین المللی ولری لیلوف

- مجموعه آموزشی جذاب آخربازی های عملی برای بازیکنان باشگاهی  با تدریس استاد بین المللی ولری لیلوف

مجموعه آموزشی جذاب آخربازی های عملی برای بازیکنان باشگاهی با تدریس استاد بین المللی ولری لیلوف

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه آموزشی جذاب آخربازی های عملی  با تدریس استاد بین المللی ولری لیلوف

Practical Chess Endgames for Club Players – IM Valeri Lilov

محصول:ichess.net 

قیمت این دوره در سایت اصلی:60 یورو

مدت زمان فیلم: 6 ساعت (انگلیسی)

 فرمت :MP4 

زبان انگلیسی با درک و فهم آسان

قابلیت پخش در تمام سیستم عامل ها :کامپیوتر”اندروید”وغیره

استاد بین المللی ولری لیلوف و دوره جذاب آخربازی های عملی در شطرنج!!

پس از ساعت ها بازی در برابر یک حریف سرسخت، به یک بازی آخر می رسید. لبه شما ناچیز است و در 20 حرکت زمان، نتیجه مشخص خواهد شد.

اینکه برنده شوید یا مساوی کنید بستگی به نحوه انجام آن 20 حرکت بعدی دارد.

IM Valeri Lilov اینجاست تا شما را با مهارت‌هایی که برای فشرده کردن نیم امتیاز آخر بازی‌های پایانی خود با بازی‌های پایانی شطرنج عملی ۶ ساعته برای بازیکنان باشگاهی نیاز دارید، مسلح کند .

همانطور که از نام آن پیداست، تمرکز کاملاً بر روی نوع موقعیت هایی است که در بازی واقعی با آنها روبرو می شوید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه درآخر بازی های شطرنج فکر کنید. چگونه در موقعیت های دشوار پیشرفت کنید و چگونه مهره های خود را مانند یک استاد هماهنگ کنید.

این دوره با در نظر گرفتن بازیکن رقابتی طراحی شده است و به شما نشان می دهد که چگونه نتایج خود را به حداکثر برسانید و از دادن نیم امتیاز به رقبای خود خودداری کنید.

درباره نویسنده:

IM Valeri Lilov (معروف به Tiger Lilov)، یک مربی و مدرس حرفه ای شطرنج است که به دلیل رویکرد شخصی خود در آموزش دانشجویان و بازیکنان حرفه ای از سراسر جهان مشهور است.

لیلوف در سال 1991 در وارنا بلغارستان به دنیا آمد. والری اولین بار در سه سالگی شطرنج را یاد گرفت. او که در تمام عمر خود یک بازیکن فعال تورنمنت بوده است، بسیاری از مسابقات آزاد بین المللی و مسابقات قهرمانی از جمله مسابقات قهرمانی شطرنج مدارس انفرادی اروپا U10 (مسکو، 2000) و مسابقات بین المللی یادبود Kulaga (مینسک، 2007) را برنده شده است.

دستاوردهای او تا به امروز، عنوان استاد بین المللی را برای او به ارمغان آورده است، و در تورنمنت های قدرتمندی که استاد بزرگان قدرتمندی از سراسر جهان در آن حضور دارند، پیروز شده است.

چگونه از این دوره بهره مند شوم؟

آخربازی های شطرنج را می توان به دو دسته تقسیم کرد: آخر بازی های نظری و آخر بازی های عملی.

آخربازی‌های نظری دارای موقعیت‌هایی هستند که شیوه صحیح بازی قبلاً توسط استادان قوی شطرنج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و به خوبی شناخته شده است. دانش دقیق این آخر بازی های نظری کلیدی است.

برعکس، آخر بازی‌های عملی، موقعیت‌هایی را نشان می‌دهند که اغلب در بازی‌های بسیاری از بازیکنان باشگاه به وجود می‌آیند. در اینجا هیچ راه حل درستی وجود ندارد و به سختی می توان از نظریه ای استفاده کرد زیرا احتمالات بسیار زیاد است.

درعوض، باید از اصول راهنما پیروی کنید تا با موفقیت راه خود را در آنها طی کنید. بنابراین،آخر بازی‌های عملی به مهارت نیاز دارند، نه دانش مشخص.

بسیاری از استراتژی های عملی آخر بازی ارائه شده در این دوره بارها و بارها تکرار می شوند. این استراتژی‌ها را می‌توان به‌عنوان دستورالعمل‌هایی در نظر گرفت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با اطمینان بیشتری در هر بازی پایانی که با آن روبرو می‌شوید حرکت کنید.

در اینجا برخی از درس هایی است که از IM Valeri Lilov یاد خواهید گرفت:

برنده شدن با دو فیل

داشتن دو فیل می تواند یک مزیت قدرتمند در هر مرحله از بازی باشد. با این حال، در بازی های پایانی، دو فیل به ویژه قوی است.

اشکال اصلی فیل این است که فقط می تواند در امتداد نیمی از خانه های تخته حرکت کند. با این حال، ترکیب دو فیل می تواند به یک نیروی بسیار قوی تبدیل شود.

جفت فیل در موقعیت‌های باز قوی‌ترین است، زیرا قدرت دوربرد یک فیل اگر هیچ پیاده‌ای در راه نباشد، بهترین خود را نشان می‌دهد. بنابراین، بازیکن با دو فیل باید سعی کند موقعیت را باز کند.

فعالیت همه چیز است:

مفهوم فعالیت مهره در هر آخربازی عملی بسیار مهم است.

آیا مهره های حریف شما به پدافند غیرعامل گره خورده است؟ آیا ستون های باز یا پایگاه هایی برای مهره خود دارید؟ سعی کنید تنظیم فعال مهره های خود را هدف قرار دهید و از موقعیت های غیرفعال خودداری کنید.

فعالیت مهره بر مواد در آخر بازی برتری می‌یابد: هر زمان که می‌توانید، قدرت مهره های خود را به حداکثر برسانید و آنها را تا حد ممکن فعال کنید – حتی با هزینه کمی مواد، این می‌تواند موقعیت شما را تا حد زیادی بهبود بخشد و به شما کمک کند تا در بازی‌هایی برنده شوید. ممکن است در ابتدا برنده به نظر نمی رسید.

این مطالب اغلب به اندازه ابتکار عمل در آخربازی های شطرنج مرتبط نیست…

 

برای دانلود کلیک کنید