دانلود طرح درس– اندازه گیری زاویه- ریاضی ششم ابتدایی
دانلود طرح درس– اندازه گیری زاویه- ریاضی ششم ابتدایی
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 4 صفحه
قسمتی از مجموعه
عنوان:مقایسه و اندازه گیری زاویه ،ریاضی ششم ابتدایی ،زمان 90دقیقه
محل تدریس:کلاس درس ،شیوه ی تدریس :کاوشگری،تعداد فراگیران:20 نفر،نوع ارزشیابی: توصیفی مدرس: ص کریمی
هدف نویسی: اهداف کلی:آشنایی دانش آموز با مفهوم زاویه و نحوه ی اندازه گیری زاویه.
اهداف جزئی:دانش آموز باید بتواند با استفاده از نقاله زاویه های مختلف را اندازه گیری کند ،باید بتواند زاویه های باز ،بسته،قائم را تشخیص دهد ،باید طرز استفاده ی صحیح از وسایلی مثل نقاله گونیا و پرگار را بیاموزد
دانش آموز باید متوجه ی فرق بین نیم خط و پاره خط شود و متوجه شود که زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است و با مفهوم واحد اندازه گیری آشنا شود .
و با مفهوم زوایای داخلی مثلث و چند ضلعی های دیگر آشنا شود.
وسایل مورد نیاز:
گچ، تخته، خط کش، نقاله و پرگار
رفتار ورودی:
معلم پس از حضور در کلاس و سلام و احوال پرسی از دانش آموزان حضور غیاب را انجام می دهد
معلم از دانش آموزان میخواهد زاویه را تعریف کنند و سوالی از مبحث قبل می پرسد برای این که متوجه شود دانش آموزان چقدر بر مبحث قبل تسلت دارند مثلا معلم شکلی را کشیده و از دانش آموز میخواهد که تعداد پاره خط های آن را تشخیص دهد و یا زاویه ای را رسم میکند و از دانش آموز میخواهد که تعداد زاویه ها را تشخیص دهد و از تکالیفی که جلسه قبل به دانش آموزان داده باز دید می کند
ایجاد انگیزه:
معلم در ابتدای ورود به کلاس در کلاس را با زاویه های مختلف باز و بسته میکند به طوری که دانش آموزان متوجه این موضوع شوند بعد از دانش آموزان میخواهد تا تغییری که در در مشاهده کردند را بگویند.
اجرای تدریس:
معلم دانش آموزان را به پنج گروه چهار نفره تقسیم میکند بعد برای هر گروه دو زاویه با اندازه های مختلف رسم میکند و از گروه میخواهد که زاویه ها را با قیچی بریده و با هم مقایسه نمایند و نتیجه را به کلاس اعلام کند
معلم با این کار میتواند مفهوم زاویه را به دانش آموزان بیاموزد