اصول و کاربردهای فرمانش شناسی PPT

- اصول و کاربردهای فرمانش شناسی PPT

اصول و کاربردهای فرمانش شناسی PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت اصول وکاربردهای فرمانش شناسی

فرمت : PPT

حجم : 2.5 مگابایت

تعداد اسلاید : 39

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 96

 

تردیدی نیست که سیستم عصبی هر سازمان باید تارو پود فرمانش شناسی را به خدمت گیرد.تنها کافی است فعالیتهای تکراری روزمره خود از بیدار شدن با زنگ ساعت گرفته تا استفاده از ماشین لباس شویی خود کار ، منشی تلفنی خودکار، چراغهای خودکار راهنمایی و رانندگی و … را به دقت ملاحظه کنیم تا اثرهای فرمایش شناسی را بر انچه انجام می دهیم ملاحظه کنیم.

هدف این فصل :

1 . روشن ساختن اصول اساسی فرمانش شناسی و ارتباط آنها با مدیریت سازمانها .

2 . ارائه شرح مختصری از موقعیت های مختلف در زندگی عادی که علوم فرمانش شناسی به صورت یک مفهوم مدیریتی و یک چارچوب عملی به کار گرفته شده است  .

در این فصل از کاربردهای فرمانش شناسی مدیریت به مدیرت سازمانهای نوین می رسد و ابتدا با مدیریت عملیات یک سازمان کوچکتر شروع و سپس به مدیریت یک شرکت به عنوان یه کل تعمیم داده می شود .پس از آنکه کاربرد فرمانش شناسی مدیریت برای یک سازمان خرد (شرکت) توضیح داده شد ، بحث به یک سازمان بزرگتر مثلا مدیریت یک شهر گسترش می یابد و تحت عنوان«فرمانش شناسی مدیریت و اداره شهر»اصول فرمانش شناسی به کار گرفته شده برای کمک به مدیریت شهر مشخص می گردند و در بخش نهایی فرمانش شناسی مدیریت در زندگی سیاسی به کار گرفته می شود.

 

فرمانش شناسی و مدیریت :
در این کتاب تلاش شده است تا موضوع فرمانش شناسی به فرایند مدیریت سازمانهای نوین پیوند زده شود . اکنون زمان آن فرا رسیده است تا درباره بنیان این رشته دوگانه یعنی فرمانش شناسی مدیریت بحث مفصل تری آغاز گردد. ترکیب تئوری عمومی سیستمها و فرمانش شناسی در بسیاری از نوشته ها از جمله برتالانفی به صورت تلویحی وجود دارد ،وی اظهار می دارد : به نظر می رسد که مکانیزه شدن بر توسعه و تکامل تعاملهای پویا مقدم است.
 
.  با در نظر گرفتن هدف (سیستمی کردن و ترکیب در آینده  ) فرمانش شناسی مدیریت، به عنوان چهارچوب اتحاد و یا تئوری که تئوری عمومی سیستم و فرمانش شناسی را در یک طرح یکپارچه و به منظور رویایویی با کنترل و ارتباطات و نیز به واسطه تکامل سیستمهای باز پویا و پیچیده ترکیب می کند مطرح خواهد شد.
 
عناصر اصلی یک سیستم کنترل :

کنترل کننده ها سیستم های فرعی هستندکه وظیفه آنها حفظ برخی از

متغیر های رفتاری سیستم مرکزی یا فعال در یک محدوده تعیین شده است .

 

عناصر اساسی یک سیستم کنترل عبارتند از :

1 . موضوع کنترل یا متغیری که باید کنترل  شود .

2 . شناساگر یا سیستم فرعی مشاهده کننده .

3 . مقایسه گر .

4. اثر گذارنده یا سیستم فرعی عمل کننده .

 

برای دانلود کلیک کنید