پاورپوینت گروه معماری NOX
نوع فایل power point
قابل ویرایش 95 اسلاید
قسمتی از اسلایدها
واقعیت مجازی و معماری
جاذبه صفر و مصالح غیر مادی
آیا معماریای وجود دارد که اصلا غیر قابل ساخت باشد؟ این سئوال با خود تناقضی به همراه دارد، آیا فکر کردن به چنین اشیایی و (تصور آنها ) برای ما ممکن هست؟ (جواب به این سئوال) موضوعی ساده است، امکان داشتن و امکان نداشتن در معماری، به واسطه محدودیتهای تکنولوژیکی و اکولوژیکی زمانه تعریف میشود
حقیقت مجازی به سه سطح تقسیم می شود:
( Level of interaction) 1.سطح انفعالی:
تجربه هایی که در زندگی روزمره با آن مواجهیم. ( تماشای تلویزیون، خواندن کتاب و….)
( Level of exploration ) 2.سطح اکتشافی:
گردش در یک محیط مجازی از طریق صفحات مانیتور کامپیوترها
( Level of immersion ) 3.سطح شناور:
مرحله کامل حقیقت مجازی که کاربر تقابل کاملی با آن دارد و تقریبا برای تمام حواس شبیه سازی صورت می گیرد و دیگر کاربر مستقیما بر روی محیط مجازی تاثیر می گذارد
در واقع نوعی شبیه سازی حس های بینایی، شنوایی و لامسه توسط این فناوری انجام می گیرد.
بنابراین واقعیت مجازی، واقعیتی است که تاثیرواقعیت واقعی رادارد،اما دارای شکل اصیل آن نیست نوعی شبیه سازی یاجایگزین است، اما توانایی وصحت دارد. نزدیک به واقع است و باتوجه به تاثیری که روی افراد دارد عملا واقعی محسوب می شود. متاسفانه این عبارت میتواند گمراه کننده بوده و این معنا را برساند که واقعیت مجازی تلاشی برای خلق مجددجهان بصورتی است که آنرا از طریق چشمان، گوشها، پوست و جسممان تجربه میکنیم.
واقعیت مجازی تلاش میکند محیطهای جدیدی خلق کند که تخیلی هستند،قلمروهای خیال گونه ای که به شیوه هایی منحصر بفرد «واقعی» به نظر میرسند، اما بصورت مستقیم با جهان به صورتی که آن را درک می کنیم ارتباط ندارند.
فهرست مطالب و اسلایدها
واقعیت مجازی و معماری
حقیقت مجازی به سه سطح تقسیم می شود:
معماری تعاملی
اعضای گروه ناکس
The three graces
3 graces
D-tower
interactive public artwork
doetinchem-2004
زرد:ترس:
آبی:شادی:
رنگ سبز:حس تنفر
The plan of fresh water pavilion
دیگر پروژه ها