پاورپوینت سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

- پاورپوینت سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

پاورپوینت سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

قابلیت ویرایش: دارد

تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.

قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:

تعریف سازمان  یاد گیرنده :

 – دانش وتخصص کارکنان  خود را به روز می کند

– دوره های آموزشی بر گزار کند

– با مراکز آموزش عالی ودانشگاهها ارتباط دارد

در نتیجه سبب ارتقاء دانش کارکنان خود برای بررسی وحل مسائل پیش آمده در روند کاری می شود

نتیجه اینکه :

 بین یادگیری سازمانی وسازمان یادگیرنده

تفاوت فرآیندی وساختاری وجود دارد

سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

اهداف آموزشهای نوین :

اهداف سازمانی  «

آموزش مداوم  «

هزینه کمتر  «

 بهبود عملکرد «

 تغییرات مستمر فنآوری «

سه عامل اساسی در آموزشهای نوین :

– طراحی- فنآوری- ابزار انتقال اطلاعات

 

  • ویژگیهای سازمان یادگیرنده :

.1ایجاد دانش جدید وانتقال آن به سایرین

.2استفاده ازمنابع خارجی جهت کسب دانش

.3ادغام وبکارگیری دانش خارج ازسازمان

.4ترکیب دانش با تولید,عملیات وخدمات

.5انتقال دانش درقالب داده های نرم افزاری

.6ایجاد محیط مناسب جهت

.7تشویق کارکنان جهت یادگیری منظم وجدی

.8استفاده ازمحرکهای تقویتی بمنظوررشد دانش

.9ارزیابی دانش وبکارگیری آن درراستای توسعه سازمانی

 

گامهای عملی برای استقرار مدیریت دانش :

.1 افزایش آگاهی عمومی در زمینه مدیریت

.2 زمینه سازی جهت استقرار مدیریت دانش

.3 بهره گیری ازاهرمهای موجود

.4استفاده از فنآوری مناسب

.5 مهندسی مجدد

 

v پیچیدگی پویا :

گاهی اقدامات منجر به نتایج متفاوتی درکوتاه مدت وبلند مدت میشودکه در سیستم دو نتیجه را می دهد :

یا اقدامات کاملاً بدیهی منجر به نتایج غیرمنتظره میگردد   

یا اقدامات پیچیده ای به نتایج بدیهی منتهی می شود

که میگوییم سیستم پیچیدگی دارد

 

بازخور  بر دونوع است :

 فرآیند باز خور تقویتی

Ø  فرآیند باز خور تعدیلی یا ایجاد ثبات

دشواری شناخت دربازخور تعدیلی:

  • حلقه علیت
  • تأخیر
  • الگوهای سیستمی
  • قانون اهرمها

قوانین مدلهای ذهنی :

.1 مهارت تأمل

.2 مهارت استفسار (تفحص)

.3 توازن بین تفحص وملاحظه :

  – تحقق رفت و برگشتی از یکدیگر

  – بیان روشن و واضح افکار برای قضاوت دیگران

 

شرایط ایجاد سازمان یاد گیرنده :

1- رهبری

2- فضای باز

3- موجی سازی

 

عادتهای فکری غلط :

1 – جزم اندیشی

2 – غفلت از حافظه ادراکی سازمان

3 – جزیی نگری وخرد بینی

4 – تفکر ایستا وتمرکز بر روی وقایع

5 – جدایی بین فرآیند یادگیری و موضوع یادگیری

6 – تفکر خطی و غیر سیستمی

7 – سطحی نگری و ساده انگاری

8 – مقصر دانستن عوامل محیطی

9 – تعمیم ناموجه  یا جهش انتزاعی

سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش

 

برای دانلود کلیک کنید