متن کنوانسیون بین المللی درباره توقیف کشتی ها مصوب 1999 میلادی ( ورد و پی دی اف )

- متن كنوانسيون بين المللي درباره توقيف کشتی ها مصوب 1999 میلادی ( ورد و پی دی اف )

متن کنوانسیون بین المللی درباره توقیف کشتی ها مصوب 1999 میلادی ( ورد و پی دی اف )

متن حاضر، که تقدیم پژوهشگران محترم میشود، متن ترجمه ی کنوانسیون بین المللی درباره توقیف کشتی ها- مصوب 1999میلادی با فرمت ورد و پی دی اف در 12 صفحه است .

 

موضوع توقیف کشتیها (ships of Arrest) یکی از مباحث مهم حقوق دریایی است که از دیرباز، موردتوجه حقوقدانان و مجامع قانونگذاری ملی و بین المللی بوده است. کشتی، بنا به دلایل مختلف، ممکن است توقیف شود. گاهی توقیف کشتی، به سبب عدم رعایت موازین و مقرراتی است، که جنبه ی حقوق عمومی دارد؛ مثال: عدم رعایت مقررات مربوط به ایمنی کشتیرانی و ایجاد آلودگی دریایی. از سوی دیگر، ممکن است کشتی، به عنوان نوعی دارایی، به منظور ایجاد تضمین و اطمینان از پرداخت طلب اشخاص حقیقی یا حقوقی، در معرض توقیف شدگی قرار گیرد. کنوانسیون توقیف کشتیها- مصوب 1999میلادی، و احکام بیان شده در آن، عمدتا ناظر بر موضوع توقیف احتیاطی، به عنوان تأمین خواسته و به اصطلاح، بعد حقوق خصوصی توقیف کشتیها است.

 

این ترجمه سلیس و روان قبلا در مجله حقوق دریایی سال بیست و ششم ، بهمن و اسفند 89، شماره 177 صفحه 95 طی مقاله ای به چاپ رسیده و مترجمان آن آقایان :عباس توازنی زاده- سعید رضوی- داود شریفی می باشند – و این فروشگاه پس از تایپ ترجمه متن 17 ماده ای کنوانسیون فقط فایل ورد آن را جهت سهولت استفاده در پروژه ها و پژوهش ها برای اولین بار در اختیار محققان عزیز قرار می دهد  و حقوق معنوی آن برای مترجمان محفوظ خواهد بود.

قابل استفاده در پیوست پایان نامه، مقالات، کارتحقیقی یک و دو، پیوست در کتب ، ارائه در سمینارها، پروپوزال ها، ارجاع و …

 

برای دانلود کلیک کنید