مبانی نظری عملکرد کارکنان
توضیحات: 19 صفحه فارسی (word
با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه
خلاصه ای از کار:
عملکرد کارکنان
2-3-1- جایگاه نیروی انسانی
نیروی انسانی مهمترین عامل تولید در شرکتهای تولید تلقی می شود. به طوری که تحقیق اهداف شرکت با میزان و چگونگی فعالیت او مرتبط است . وظایف و مسئولیتهای نیروی انسانی را می توان در سطح مدیریت و کارکنان (عملیات ) دسته بندی کرد که اهمیت و اثرگذاری اجرای وظایف و مسئولیتها در سطح مدیریت به مراتب از سطح کارکنان بیشتر است . زیرا ضمانت تداوم فعالیت شرکت به میزان قابل توجهی به نحوه اجرای مسئولیت مدیران بستگی دارد. بنابراین آنچه که مدیران انجام می دهند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت دارد.
…………..
-3-2- عوامل موثر بر عملکرد و بهرهوری کارکنان
عوامل موثر بر عملکرد و بهره وری ، به دو دسته عوامل درونی و عوامل بیرونی تقسیمبندی شدهاند (سیروتا و ملتزر، 2006).
2-3-2-1- عوامل درونی
این عوامل از درون سازمان، نهاد یا هر واحد دیگری بر بهرهوری تاثیر میگذارند. این عوامل را میتوان به دو دسته جداگانه عوامل سخت و عوامل نرم گروهبندی کرد.
عوامل سخت: شامل مواردی چون کالا…………
………………
2-3-2-2- عوامل بیرونی
عواملی هستند که از محیط خارجی برفعالیتهای داخلی محیط کار تاثیر میگذارند. این عوامل در اختیار مدیر دستگاه نبوده و بنابراین وی نمیتواند آنها را تغییر دهد ولی میتواند آنها را بشناسد و این شناخت در اتخاذ تصمیمگیریهای بهتر به وی کمک کند. مهمترین این عوامل عبارتند از:
1- روند سرمایه گذاری: یکی دیگر……………
……………….
2-3-3- مدیریت منابع انسانی و عملکرد کارکنان
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاستها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان ، ارزیابی عملکرد ، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان. …………….
…………….
2-3-4- تغییر در عملکرد کارکنان
…………………..
2-3-5- بهبود عملکرد کارکنان
…………………….
منابع
رابینز استیفن پی؛ مدیریت رفتار سازمانی، فرزاد امیدواران و دیگران، تهران، کتاب مهربان نشر، 1385، چاپ اول، ص374.
شیخ الاسلامی ، ن. 1377 . بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد کارمندان در ادارات دولتی، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
…………………
……………………..
Kolins, Rebecca. 2005. Seeing stars: human resources performance indicators in the National Health Service. Personnel Review 34(6) 634-647.