دانلود پاورپوینت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان- 84 اسلاید

- دانلود پاورپوینت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان- 84 اسلاید

دانلود پاورپوینت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان- 84 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

}این مقررات به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی، و تامین نیازهای حداقل ساکنان و استفاده کنندگانِ (متصرفان) ابنیه و ساختمان های مشمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با تعیین محدودیت ها، ابعاد حداقل فضاها، نورگیری، تهویه مناسب و سایر الزامات عمومی طراحی و اجرا، به عنوان مبحث چهارم از مقررات ملی ساختمان ملاک عمل قرار می گیرد.

 

}تصرف در لغت به مفهوم در اختیار گرفتن ساختمان یا بخشی از ساختمان به منظور کار با استفاده ای معین است و در این مقررات مقصود از «تصرف» نوع و شیوه بهره گیری از بنا یا بخشی از آن است که با مقصودی معلوم در دست بهره برداری بوده یا قرار است برای آن مقصود مورد استفاده واقع شود.
 
}هر بنا یا بخشی از بنا که به منظور ساخت، مونتاژ، تولید، بسته بندی، تعمیر یا فرآیندهای مربوط به تولید مورد استفاده قرار گیرد، به شرطی که جزو تصرف های مخاطره آمیز نباشد، جزو تصرف صنعتی شناخته می شوند.
 
پیش آمدگی طبقات یا بخشی از آن ها از خط مرز مالکیت ، به عمق حداکثر 0/80 متر در معابر عمومی با پهنای 12 تا20 متر ، در صورتی که حد زیر زمین پیش آمدگی از بالاترین نقطه کف معبر حداقل 3/50 متر ارتفاع داشته و حد پیش آمدگی آن از لبه سواره رو حداقل 0/80 متر فاصله افقی داشته باشد .
پیش آمدگی طبقات یا بخشی از آن ها از خط مرز مالکیت ، به عمق حداکثر ½ متر در معابر عمومی با پهنای بیش از 20 متر ، با رعایت سایر شرایط بند آ .
پیش آمدگی سایبان یا باران گیر بام از حد ساختمان ، به عمق حداکثر 0/80 متر ، در صورتی که حد زیر زمین آن از بالاترین نقطه کف معبر حداقل 3/50 متر ارتفاع داشته و حد پیش آمدگی آن از لبه سواره رو حداقل 0/80 متر فاصله افقی داشته باشد .

برای دانلود کلیک کنید