پاورپوینت لوگو سمینار در مسائل بازاریابی

- پاورپوینت لوگو سمینار در مسائل بازاریابی

پاورپوینت لوگو سمینار در مسائل بازاریابی

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 69 اسلاید

قابلیت ویرایش: دارد

تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.

قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:

  • نوعی نشان گرافیکی است که به سبک خاصی تنظیم شده و یک سازمان را کمابیش معرفی می‌کند.
  • تصویر، نماد، علامت، طرح یا نحوه نگارش نام یک شرکت یا سازمان برای تشخیص سریع و راحت آن.

}1- چه نوع لوگویی باید داشته باشم ؟

می‌توان لوگوها را به شش دسته تقسیم نمود :

1- نشان کلمه / علامت‌گذاری کلمه‌ای / علامت کلمه Wordmark

شامل یک کلمه، ترکیبی از کلمات یا حروف مخفف است.

لوگو سمینار در مسائل بازاریابی

2- حرف تغییر فرم یافته Letterform

یک حرف که به صورت خاصی تغییر شکل یافته.

 

}2- کدام‌یک از انواع لوگو برازنده‌ی شرکت من است؟

}انتخاب نوع لوگو بستگی به نام تجاری و محصول یا خدمتی که شما عرضه می‌نمایید، خواهد داشت.

}برای مثال: اگر نام تجاری شرکت کوتاه است مانند eBay،IranMCT می‌توان از نشان کلمه استفاده نمود.

}لوگو به‌صورت نشان کلمه و حرف تغییر شکل یافته، بسیار بهتر از یک لوگوی انتزاعی در ذهن مصرف‌کننده باقی می‌ماند.ا

 

مراحل طراحی لوگو

1- طرح مختصر و کلی

2- تحقیق و بررسی

3- مراجع و منابع

4- طراحی اولیه و بر روی کاغذ

5- بازتاب افکار

6- ارائه ی نهایی یک طرح

 

}منطقه ی ممنوعه ی لوگو

}اصطلاحی است به معنای همان فضای خالی اطراف یک لوگو. قرار نیست دورتا دور تصویر لوگو چیزی نوشته شود یا طراحی خاصی انجام شود.

}واقع حد اعتدال را در ایجاد این فضاهای خالی رعایت کنید. نه آن قدر آن را شلوغ کنید که طرح اصلی فراموش شود و نه آن قدر فضاهای خالی و معنا گرا قرار دهید که مخاطبان از درک پیام اصلی عاجز بمانند

 

همه ما می دانیم که سفید یک رنگ نیست اما باید آن را نیز به این فهرست اضافه کنیم. این رنگ با روشنایی، بی گناهی، خلوص و پاکی همراه است. از آنجا که این رنگ به عنوان رنگ کمال شناخته می شود و حس مثبتی که القا می کند.

 

}قدیمی نشدن به مرور زمان

یک لوگوی موثر نباید تاریخ مصرف داشته باشد .  لوگو باید بتواند برای ده ها سال تازگی خود را حفظ کند .

 چنانچه به تاریخچه طراحی لوگو رجوع کنید ، خواهید دید که انواع لوگوها در طی سالیان بارها تغییر کرده اند .

نمونه موفقی از این دست طراحی لوگو مربوط به شرکت کوکاکولا است . در صورتی که نمودار تغییرات این لوگو را با شرکت رقیبش پپسی مقایسه کنیم ، بهتر به این مورد پی می بریم.

 

} وفاداری مشتریان و تغییر لوگو 

مشتریان 2 دسته اند:

}دسته ای وفاداری بالاتری به برند شما دارند.

}دسته دوم، آنان که وفاداری کمتری به برند شما دارند.

}تغییر لوگو برند های ایرانی

}پس از پیروزی انقلاب  نماد “الله“  به عنوان آرم دولت جمهوری اسلامی ایران به تأیید رسید و سازمان‌ها و مؤسسات دولتی از جمله بانک ملی ایران برای استفاده از این طرح مجاز شناخته شدند.

} به همین دلیل نقش داریوش و گاو بالدار از وسط آرم برداشته و آرم جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ تغییر دیگری، جایگزین آن شد.

لوگو سمینار در مسائل بازاریابی

برای دانلود کلیک کنید