پاورپوینت فصل اول سازمان استراژی محور ،ایجاد سازمان استراتژی محور

- پاورپوینت فصل اول سازمان استراژی محور ،ایجاد سازمان استراتژی محور

پاورپوینت فصل اول سازمان استراژی محور ،ایجاد سازمان استراتژی محور

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 29 اسلاید

قابلیت ویرایش: دارد

تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.

قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:

تالیف : رابرت اس . کاپلان

دیوید پی . نورتون

فصل اول : ایجاد سازمان استراتژی محور

ایجاد سازمان استراتژی محور

فهرست مطالب

  • کارت امتیازی متوازن
  • استراتژی
  • هرم پیاده سازی BSC
  • مشکلات پیاده سازی BSC
  • عصر صنعتی و دارائیهای مشهود
  • عصر مبتنی بر دانش پایه و دارائیهای های نامشهود
  • نگاه رویکردهای سنتی و BSC به ارزِیابی سازمان
  • ویژگیهای سازمانهای
  • اصول سازمانهای استراتژی محور

کارت امتیازی متوازن چارچوبی است که به سازمانها برای ترجمه استراتژی‌ها به اهداف عملیاتی که محرک عملکرد و رفتار سازمان هستند، کمک می‌کند.  

 

آنها استراتژی را مدیریت نمیکردند

  • 95 درصد نیروی کار مفهوم استراتژی را متوجه نمیشوند
  • 60 درصد سازمان ها بین بودجه شان و استراتژی ارتباط برقرار نمیکنند
  • 70 درصد بین انگیزه های مدیریتی و استراتژی ارتباط برقرار نمیکنند
  • 85 درصد تیم های تجرایی استراتژی کم تر از1 ساعت در ماه را به جلسات استراتژیک تخصیص میدهند

درعصرصنعتی

 ارزش آفرینی سازمانها عمدتا از طریق بکارگیری سخت افزارهای تولید بود

عصر اطلاعات و اقتصاد مبتنی بر دانش

ارزش آفرینی سازمانها عمدتا ازطریق بکارگیری

مغز افزار و داراییهای نامشهود است.

 

نگاه رویکردهای سنتی به ارزیابی عملکرد سازمان

üرویکردهای سنتی در اندازه گیری و ارزیابی عملکرد سازمان، اغلب بر مبنای شاخص های مالی استوار هستند.

üرویکردهای سنتی اغلب دید کوتاه مدت نسبت به فرآیندهای ارزیابی و رشد دارند.

üرویکردهای سنتی، بیشتر بر داراییهای ملموس سازمان تاکید دارند.

üرویکردهای سنتی، بر جنبه های غیر مالی که می تواند متضمن رشد سازمان در آینده و دراز مدت باشد ، توجهی ندارد.

 

BSC ، به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد

üدر BSC ، ملاک های سنجش نشان دهنده توازن بین ملاک های بیرونی ( برای مشتریان و سهامداران) و ملاکهای درونی ( برای فرآیندهای کلیدی ، نوآوری ، یادگیری و رشد) هستند.

üدر BSC ، بین سنجش شاخص های خروجی_ نتایج بدست آمده از تلاشهای گذشته_ و شاخص هایی که عملکرد آینده را جهت می دهند، توازن برقرار می شود.

üدر BSC ، بین معیارهای کمی و کیفی ( قضاوتی) مربوط به عملکرد سازمان ، توازن ایجاد می شود.

اصل سوم : تبدیل استراتژی به وظیفه و کار همه کارکنان

4-1  ایجاد آگاهی‌های استراتژیک

4-2  همسو نمودن اهداف فردی کارکنان

4-3  همسو نمودن سیستم انگیزشی کارکنان

4-4  همسو نمودن توسعه شایستگی‌ها

 

اصل پنجم : بسیج سازمان توسط رهبری ارشد به منظور ایجاد تحول

1-1  تعهد و پایبندی رهبران ارشد

1-2  بیان کاملاً شفاف موضوعات تحول 

1-3  دخالت کامل تیم رهبری

1-4  شفاف نمودن چشم انداز و استراتژی‌ها

1-5  درک روشهای نوین مدیریت

1-6  تعیین مدیر پروژه

 

شرط موفقیت یک برنامه کارت امتیازی متوازن این است که درک کنیم این برنامه، یک پروژه شاخص‌گذاری نیست بلکه ….

یک فرآیند تحول است !!!

ایجاد سازمان استراتژی محور

برای دانلود کلیک کنید