پاورپوینت سمینار بازاریابی حسی و تاثیر روانی رنگ بر خرید مشتری

- پاورپوینت سمینار بازاریابی حسی و تاثیر روانی رنگ بر خرید مشتری

پاورپوینت سمینار بازاریابی حسی و تاثیر روانی رنگ بر خرید مشتری

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 38 اسلاید

قابلیت ویرایش: دارد

تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.

قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:

بیشتر برندها برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود و انتقال مفاهیم و ترویج و معرفی علت وجودی خود، از  یک یا دو حس که رایج تر است استفاده می کنند…

تاثیر رنگ بر خرید مشتری

  • مفهومی به نام بازاریابی حسی

  • بازاریابی حسی برای مشتری خاطره ای به یاد ماندنی و جذاب ایجاد می کند که طی آن مشتری با لمس کردن، چشیدن، بوییدن، شنیدن و دیدن محصول، (غوطه وری در برند) فرصت تجربه برند را داشته باشد.
  • این نوع بازاریابی، با استفاده از ذهن هیجانی مشتری درجست وجوی  CEM وتبدیل حامیان برند به مروجین و مبلغین برند است.
  • سازه های حسی استراتژیک SME’s

ایجاد انواع مختلف تجربیات مصرفی برای مشتریان که عبارتند از:

.1تجربیات احساسی FEEL

.2تجربیات احساسی (از طریق حواس 5 گانه) SENSE

.3تجربیات شناختی خلاقانه THINK

.4تجربیات فیزیکی و رفتاری ACT

.5تجربیات هویت اجتماعی ناشی از ارتباط با یک گروه مرجع و یا فرهنگ RELATE

 

بازاریابی حسی، شناسایی و تأمین نیازها و علایق مشتری به روشی سودآور است که:

.1مصر ف کنندگان را از طریق ارتباطات دو جانبه و زنده با خاطره ای مثبت و به یاد ماندنی درگیر می کند.

.2شخصیت برند را ملموس و به زندگی روزمرّه در می آورد.

.3برای مشتریانِ هدف، ارزش افزوده ایجاد می کند.

 

  • کمپین های شادی کوکاکولا

  • حضور در خیابان ها، مدارس… و ایجاد و خلق تجربه و خاطره ای خوشایند برای افراد…
  • کمپین شادی کوکاکولا چند وقتی است که به یکی از موضوعات ثابت مباحث بازاریابی حسی تبدیل شده است. کوکا کولا در این کمپین تلاش دارد تا با روش های مختلف، شادی را به مخاطبان خود هدیه کند و حس خوبی را نسبت به برند خود در آن ها ایجاد کند.
  • امروزه سازمان ها به دلیل محدودیت های موجود (هزینه مادی، زمانی، فضا) معمولا برای ترویج برند خود، قادر به استفاده از همه ی 5 احساس به طور هم زمان نمی باشند.
  • بیشتر برندها، برای معرفی محصولات خود و معرفی فلسفه وجودی خود از وسایل ارتباط جمعی و فضاهای مجازی استفاده می کنند که محدودیت بیشتری به همراه می آورد.
  • چه گونه می شود در سایت هایی مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام… از هر 5 حس به طور هم زمان استفاده کرد؟

بازاریابان و طراحان محصول، با بهره گیری از این واقعیات به ارائه و بسته بندی کالاها روی آوردند.

  • برای مثال لوازم آرایش را در بسته بندی های آبی آسمانی یا صورتی به بازار می فرستند. چرا که با این رنگ ها به سادگی می توان احساس لطافت و زیبایی را در بیننده بیدار کرد
  • یا مثلاً بسته بندی شیرینی با رنگ سبز ، فروش آن را کاهش می دهد زیرا رنگ سبز یادآور تلخی است و کمتر کسی انتظار دارد که شیرینی در بسته بندی های سبز ارائه شود .

تاثیر رنگ بر خرید مشتری

برای دانلود کلیک کنید