مقاله ورزش فوتبال

- مقاله ورزش فوتبال

مقاله ورزش فوتبال

فوتبال ورزشی است که اگر دقت کنیم و در شهری که در آن زندگی می کنیم، خواهیم دید تعدادی به وسیله پاهایشان به یک توپ ضربه می زنند و یا سعی در آن دارند که توپ را از دست ندهند. حتی شده که این بازی را بین دو نفر هم انجام شود. فوتبال تنها ورزشی است که همه کشور ها دوست دارند حرفی برای گفتن داشته باشند، منظور این نیست که برای بقیه ورزش ها این عقیده را ندارند، منظور این است چون طرفدار بسیار زیادی برای این ورزش دیده می شود و پول های هنگفتی نیز برای یک فوتبال زیبا خرج می شود، همه دوست دارند تا بتوانند به آن سطح برسند که طرفداران زیاد در کلیه نقاط جهان و همین طور پول زیادی را بدست بیاورند. اگر به دنبال یک مقاله درباره معرفی ورزش فوتبال هستید این مقاله به صورت کامل را به شما پیشنهاد می کنیم. مطالبی که در این مقاله آمده است : تعریف فوتبال، تاریخچه این ورزش، مقررات این بازی، اصطلاحات فوتبالی، داوری در فوتبال و … می توان نام برد.

آشنایی با ورزش فوتبال

در پارک ها، باشگاه ها، مدارس و حتی کوچه های ایران و شهر و روستای کشورهای مختلف، برای تفریح، تفنن و آموزش فوتبال بازی می کنند. طبع آدمی با فوتبال بیش از سایر ورزش ها سازگار است. از ویژگی های بازی فوتبال یکی آن است که زمینی بزرگتر از اغلب ورزش های دیگر دارد، تعداد بازیکنان آن نیز نسبت به ورزش های رایج مثل والیبال، بسکتبال وهندبال بیشتر است. صحنه های فوتبال دائماً در حال تغییر است و هر لحظه با لحظه های قبل و بعد آن تفاوت دارد. پیش بینی حرکات، موفقیت و یا شکست تیم ها بسیار دشوار است. همین امر ، دائماً احساس بیم و امید، انتظار و اشتیاق تماشاچیان را بر می اگیزد. همچنین، در این بازی، توپ برای مدت بیشتری در بازی است و ظرافت حرکات و مهارت ها (با توپ و بدون توپ)، دقت و ارسال پاس های کوتاه و بلند، قدرت ضربه زنی به توپ، شیرین کاری و ریزه کاری های انفرادی و گروهی و در یک جمله وجود هنرنمایی ها و خلافیت ها در بازی فوتبال سبب گردیده است که بازیکنان و تماشاچیان با هیجان بیش از اندازه ای این بازی را دنبال نمایند.

از آن جا که بازی فوتبال با خلاقیت های فردی و گروهی سر و کار دارد، آن را هنر می دانند و با توجه به این که از علوم مختلف در ارائه بازی بهتر، استفاده می شود، آن را اصطلاحاً علم می نامند، اگر چه دقت علوم را ندارد و عامل بخت و اقبال در سرنوشت و نتیجه بازی نیز مؤثر است.

فوتبال، در کشور ما ایران با آن که درخشندگی هایی داشته و دارد ولی در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته ، بدون شک دارای کمبود و نواقصی است. ریشه این تفاوت های اساسی در نبود شور و علاقه با کمبود استعدادهای نوجوانان ما نیست، بلکه این نواقص بیشتر به کیفیت و کمیت تعلیمات و آموزش ها مربوط است. برای رفع نقایص و فراهم کردن موجبات رشد و تکامل کیفی و کمی در فوتبال، به سازماندهی، برنامه ریزی، صرف وقت، شکیبایی و از همه مهم تر آشنایی معلمان و مربیان نیاز است.

 تعریف ورزش فوتبال

اگر بخواهیم تعریف از فوتبال را به شما بگوییم، این گونه باید برای شما بیان کنیم که در یک زمین که اندازه آن مشخص شده است بیست و یک بازیکن که این تعداد نصف می شوند و روبروی هم قرار می گیرند که سهم هر گروه یا تیم یازده نفر است که هر کدام از آن ها نقش منحصر بفردی دارند، مثلاً یک نفر از آن 11 بازیکن دروازه بان نام دارد که باید مواظب باشید توپ وارد منطقه ای که با نام دروازه معین شده است وارد نشود و یا مهاجم باید سعی کند که توپ را وارد دروازه تیم حریف کند. در کنار این ها ، مدافعین، هافبک ها هم ایفای نقش می کنند.

مقررات و قوانین بازی فوتبال

اگر بخواهیم از قوانین بازی فوتبال برای شما بگوییم، بازی به مدت نود دقیقه انجام می شود ( هر 45 دقیقه یک نیمه از بازی حساب می شود) که البته اگر لازم باشد به این نود دقیقه دقایقی هم اضافه می شود. بعضی از مسابقات فوتبال که باید حتماً یک برنده داشته باشند اگر در مدت زمان معین (90 دقیقه) تیمی برنده نشود، بازی به وقت های اضافه که مدت زمان آن 30 دقیقه است و به دو 15 دقیقه تقسیم می شوند اضافه می شود که باز اگر در این مدت زمان هم نتیجه ای حاصل نشود دو تیم باید ضربات پنالتی را بزنند تا برنده مشخص شود. هیچ بازیکنی به غیر از دروازه بان حق کار با توپ بوسیله دست را ندارد و اگر این کار انجام شود خطا گرفته می شود. هر بازیکن فوتبال در طول بازی اگر بازی خطرناک که باعث مصدومیت بازیکن مقابل و یا حرکت غیر اخلاقی شود با کارت زرد جریمه می شود و اگر مجدداً از انجام این کار ها ممانعت نکند، داور کارت زرد دوم ( دو کارت زرد = کارت قرمز ) را به بازیکن نشان داده، در نتیجه باعث اخراج بازیکن می شود و گاهی اوقات اگر شدت خطا زیاد باشد داور با کارت قرمز بازیکن مخطی را مستقیماً اخراج می کند.

فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان

امروز در اروپا، فوتبال دیگر مثل گذشته قومیت ها را مقابل هم قرار نمی دهد. آن چه امروز در استادیوم های اروپا می شنوید دیگر بازتاب علایق غیر فوتبالی نیست، فوتبال خودش دلیل اصلی شده است.

اما خارج از اروپا کماکان اختلاف های فرقه ای و قبیله ای وجود دارد. حسابی سرانگشتی نشان می دهد هرچه آزادی در کشوری کمتر باشد، فوتبال اهمیت بیشتری پیدا می کند. همان طوری که در شمال آفریقا ، خاورمیانه و خلیج فارس اهمیت بسیار زیادی دارد.

این یک تناقض است : زنان فوتبال بازی می کنند، اما حتی خود زنان هم علاقه ای به دیدن بازی های شان ندارند. کلاً تعداد کمی از مردان یا زنان، ورزش زنان را دنبال می کنند. در روزنامه های غربی، صفحات ورزشی صفحات آقایان هستند. آخرین بررسی ها نشان داده بیش از 90 درصد مطالب صفحات ورزشی به مردان اختصاص داده می شود.

شاید بنیان های مردانه ی ژورنالیستی به زنان فرصت کافی نمی دهد. مردم هم فقط اگر رسانه های جهت دار ورزش زنان را پوشش بدهند، دنبالش می کنند.

کسی نمی داند تعداد طرفداران فوتبال چه قدر است. در کتابچه جام جهانی فوتبال 1994 امریکا ادعا شد که 6/25 میلیارد بیننده ی تلویزیونی (پنج برابر جمعیت جهان) جام جهانی 1990 ایتالیا را تماشا کرده و تعداد بینندگان جام جهانی امریکا 31 میلیارد نفر تخمین زده شد. این رقم ها شاید بی معنا به نظر برسد. در همه جام های جهانی اخیر می توانید چنین ارقامی با میلیارد ها اختلاف ببینید. در همان کتابچه ادعا شده سمبل جام جهانی (سگ مهاجم) تا پایان 1994 یک تریلیون مرتبه دیده می شود. دقیقاً یک تریلیون؟ آیا مطمئن هستند؟

اما بی شک ، همان طور که در کتابچه اشاره شده، «فوتبال پر طرفدار ترین ورزش جهان است.» می گویند یک ناپلی وقتی پول داشته باشد، اول چیزی می خرد تا بخورد، و بعد می رود فوتبال ببیند و اگر پولی باقی ماند، به فکر سرپناه برای خودش می افتد. برزیلی ها می گویند حتس کوچک ترین دهکده شان هم یک کلیسا و یک زمین فوتبال دارد. البته تمام شان کلیسا ندارند، اما قطعاً زمین فوتبال دارند. در جهام مردم بیشتر به کلیسا می روند تا مسابقه فوتبال، اما از طرف دیگر، هیچ رویداد عمومی وجود ندارد که در جهان با چنین استقبالی مواجه شود.

وقتی یک بازی برای میلیارد ها نفر اهمیت پیدا می کند، دیگر نباید فقط یک بازی تلقی شود. فوتبال هیچ وقت فقط فوتبال نیست. این ورزش جنگ به وجود می آورد، انقلاب می کند و مورد توجه مافیا ها و دیکتاتور هاست.  فرمت پی دی اف تعدادصفحات 70

برای دانلود کلیک کنید