دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت نساجی- 109 اسلاید

- دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت نساجی- 109 اسلاید

دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت نساجی- 109 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

منسوج را در دستگاهی همچون هاسپیل و ژیگر در حمام کلوییدی پد می کنند. زمان و درجه حرارت عملایت Padding نسبت به نوع الیاف در پایداری و عملکرد آنتی باکتریال موثر می باشد. در این روش خصوصیات آنتی باکتریال در تمامی نقاط پارچه یکسان می باشد.

غوطه وری منسوج در دمایی بالاتر از 50 درجه سلسیوس و در مدت زمان مشخص صورت می گیرد که ذرات نانو نقره بر روی سطح الیاف یا درون الیاف نفوذ می کنند. تفاوت این روش با روش Padding  در این است که در روش Padding  از دو غلتک برای کشش و عبور منسوج در درون حمام کلوییدی استفاده می شود. 

 

حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش به دلیل افزایش تهدید ناشی از سرطان پوست، پیرشدن زودهنگام پوست و تخریب لایه ازون اهمیت زیادی پیدا کرده است. روش های معمول حفاظت در برابر این امواج استفاده از الیاف سنگین و ضخیم بوده است که مشکلاتی از قبیل تنفس پذیری پایین را به همراه داشته است.

 

ذرات نانومتری TiO2, Al2O3, ZnO, MgO خوشه هایی از اکسید فلزات را تشکیل می دهند که خصوصیات فتوکاتالیستی، هدایت الکتریکی و جذب نور ماوراء بنفش را از خود نشان داده و عوامل شیمیایی یا زیستی را با استفاده از نور اکسید می کنند. از این خواص می توان در تولید منسوجات نظامی و بهداشتی استفاده کرد. الیاف نایلونی تولید شده با استفاده از اکسیدروی دارای خاصیت ممانعت از عبور UV و نیز کاهش الکتریسیته ساکن می باشد. الیافی که نانوذرات TiO2/MgO در آن نفوذ کرده است می تواند خاصیت استریل کردن خودش را داشته باشد.

 

این روکش های برخلاف روکش های فلزی به کار رفته در لباس های غواصی و اسکی، سبک و شفاف می باشد و سبب راحتی استفاده کننده می شود. این روکش ها اغلب از جنس نانوکامپوزیت حاوی نانوذرات بلوری اکسید روی می باشد. با این روش می توان پارچه هایی با قابلیت حفاظت در برابر UVA و UVB تولید کرد.

برای دانلود کلیک کنید