دانلود تحقیق تولید تابلوهای معرق کاری
دانلود تحقیق تولید تابلوهای معرق کاری
دانلود تحقیق تولید تابلوهای معرق کاری
1- 1 مقدمه
1 – 2 نام کامل پروژه و محل اجرای آن
محل اجرا
1 – 3 – مشخصات متقاضیان
1 – 4 – دلایل انتخاب پروژه
1 – 5 میزان مفید بودن پروژه برای جامعه
1 – 6 – وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر پروژه
تاریخچه هنر معرق روی چوب
مقدمه تاریخی
معرق نوین
ابزار کار معرق روی چوب و کاربرد آن
1- اره دست
2- اره چوب بُر
3- ارّه فلز
4- پرس برقی
5- پرس دستی (پیچ دستی)
6- پیشکار
7- تیزک
8- چکش
9- سوهان تخت
10 – سوهان چوب ساب
11- کمان اره
12 رنده ی دستی
13 – سنگ نفت
14 – گازانبر
16- لیسه
17 – ماشین پرداخت
18 – مته دستی
19- مداد و متر
20- مغار لیسه تیز کن
21 – میخ
مجوز های قانونی
مراحل صدور جواز تاسیس
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
2- اشخاص حقوقی
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه پروژه
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از کارگاه تولید تابلوهای معرق کاری
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)
1- سرمایه گذاری ثابت پروژه
1-1- زمین محل اجرای پروژه
2-1- محوطه سازی
3-1- ساختمان ها
4-1- تأسیسات و تجهیزات
5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
6-1- تجهیزات اداری و کارگاهی
7-1- هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت پروژه
2- هزینه های جاری پروژه
1-2- حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
2-2- مواد اولیه و بسته بندی
3-2- هزینه سوخت و انرژی
4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری پروژه
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
ظرفیت تولید
قیمت فروش واحد
فروش کل
قیمت تمام شده هر واحد تولید
محاسبه نقطه سر به سر
میزان فروش در نقطه سر به سر
سود ناویژه
محاسبه سود ویژه
سود عملیاتی
سود ویژه قبل از کسر مالیات
نرخ برگشت سرمایه
دوره برگشت سرمایه
نتایج حاصله از اجرای پروژه
1- 1 مقدمه :
معرق سازی در ایران از سده ۶ هجری و دوره سلجوقیان با ساخت کاشی معرق پیشرفت کرد و در سده هشتم کاملتر و ظریفتر شد. در سده نهم و دهم هجری نیز رشد بسیار زیادی کرد. شهرهای اصلی معرق سازی در این دوره اصفهان ، یزد ، کاشان ، هرات ، سمرقند و آران و بیدگل بودند.
هنر موزاییک از دیرزمان شناخته شده بود و تا به امروز نیز کاربرد دارد. در بین النهرین و مصر باستان نوعی موزائیک در اندازههای کوچک و برای مصارف تزئینی و زینتی ساخته میشد ولی رومیان آن را چون یک قالب هنری همپایهی دیوارنگاری به کار میبردند . صنعت موزاییک سازی توسط هنرمندان صدر مسیحیت ادامه یافت و در اوایل قرون وسطی به خصوص در قلمرو امپراتوران بیزانسی به اوج شکوفایی خود رسید ( مثلاً موزاییکهای کلیسای سان وتیله در راونا )
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید تابلوهای معرق کاری
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
توجه به اهمیت هنر و اثرات مثبتی که بر جامعه داردو با توجه به این که تولید تابلوهای معرق کاری می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های هنری این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، گسترش هنر معرق کاری در جامعه ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
1 – 6 – وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 9 نفر میباشد .
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
مُعَرَّقکاری یکی از رشتههای صنایع دستی است. معرق کاری : ( فرهنگ دهخدا ) ساختن یا نصب کاشیهای معرق ، معرق کاری در قرن ۶ هجری یعنی در دوره سلجوقیان به سمت کمال رفت و بسیار متداول گردید. در قرن هشتم هجری هنرمندان معرق کار بمراتب از هنرمندان عهد سلجوقی جلو افتادند . در این قرن موفق شدند اجزایی را که اشکال معرق از آنها تشکیل مییابد کوچکتر کنند و لطیفترین و زیباترین اشکال بنائی و و هندسی را در مجموعهای از رنگهای زیباولعاب صدفی دار بمراتب کمتر از هزینه آجرهای کاشی مینایی بود وعلت این امر واضح است . زیرا در کاشی لازم بود پس از کشیدن رنگ و نقش یک بار دیگر آن را درکوره گذارند و این عمل گذشته از هزینه اضافی که داشت چندان مورد اطمینان نبود و چه ممکن بود کاشیها از کوره سالم بیرون نیاید، صنعت معرق کاریدر قرنهای نهم و دهم هجری به منتهای ترقی خود رسید در این دوره مراکز مهم معرق سازی شهرهای اصفهان ، یزد ، کاشان ، هرات ، سمرقند و تبریز بود. موزائیک : ( فرهنگ دهخدا ) مجموعه مکعبهای کوچک رنگارنگ از مرمر یا اسمالت (smalt) که رسمی هندسی مانند کتاب را تشکیل میدهد و در سیمان کار گذاشته شده نوعی آجر که با سیمان ساده یا رنگین یا ساده ساخته شود کاشی معرق : ( فرهنگ دهخدا ) قسمتی از خشت کاشی منقشی که نقشها را مانند عرق در آن قرار دادهاند . قسمی کاشی مرکب از قطعات مختلف و رنگهای گوناگون که چون کنار هم قرار گیرند نقشی بدیع بوجود آید. پیشینه در دوران قبل از اسلام قطعات بزرگ چوبی به عنوان بخشی از ساختمان به کار میرفتهاست. در این دوره چوب به عنوان یکی از فراوانترین مصالح طبیعی نقش مهمی در ساخت ابزار فنی و کشاورزی و حتی وسایل خانگی ایفا میکردهاست. از دوره سلوکیان آثار چندانی در دست با همان شیوه معرق چوب کار میشود، فقط زمینه طرح یا کار را به قطعههای پازل مانند بریده، در کنار هم میچسبانند و سپس باز هم برای مراحل تکمیلی به کارگاه رنگ فرستاده میشود. معرق زمینه آجری: با همان شیوه معرق زمینه چوب کار میشود، فقط تفاوت کار در این است که زمینه طرح به صورت آجری بریده و در کنار هم چیده میشود. آنگاه مراحل تکمیلی را به صورت رایج طی میکنند. نازک بری در معرق: در این شیوه از معرق، ابتدا قطعات طرح مورد نظر معرق بریده میشود. آنگاه به وسیله اره مویی معمولی برشهای بسیار ظریف و نزدیک به هم در تمامی قسمتهای طرح داده میشود، برشهایی که به فاصلههای میلیمتری در کنار هم داده میشود.
نوع فایل : docxتعداد صفحه : 51