تحقیق در مورد اینکه زیست بوم ها در خطرند چرا و چگونه زیستگاه ها تخریب می شوند؟

- تحقیق در مورد اینکه  زیست بوم ها در خطرند  چرا و چگونه  زیستگاه ها تخریب می شوند؟

تحقیق در مورد اینکه زیست بوم ها در خطرند چرا و چگونه زیستگاه ها تخریب می شوند؟

فرمت فایل:(word) تعداد صفحات:6 صفحه

 

بخشی از متن:

زیست بوم ها در خطرند  چرا و چگونه  زیستگاه ­ها تخریب می­شوند؟

تخریب زیستگاه فرایندی است که در آن زیستگاه طبیعی توانایی خود برای پشتیبانی از زیستن جانداران درون خود را ز دست می‌دهد. در این فرایند، یاختگانی که پیشتر در محل بوده‌اند جابجا و یا نابود می‌شوند؛ چنین چیزی کاهش تنوع زیستی را در پی دارد.

تخریب زیستگاه توسط فعالیت‌های انسانی اغلب به منظور بهره‌گیری از منابع طبیعی برای تولیدات صنعتی و شهرسازی انجام می‌شود. پاکسازی زمین‌ها برای فعالیت‌های کشاورزی یکی از دلایل اصلی نابودی زیستگاه‌ها است. از دیگر عوامل مهم می‌توان به معدن‌کاری، چوب‌بری، ترال، و گسترش شهرها اشاره کرد. تخریب زیستگاه هم اکنون به عنوان نخستین عامل انقراض جانوران در جهان معرفی شده‌است.

افزایش جمعیت

غلبه انسانها در بیوسفر نتیجه افزایش تعداد آنها و پیشرفت فن آوری است. افزایش جمعیت کره زمین در قرن اخیر ناراحت کننده بود و مهمترین دلیل آن کاهش مرگ و میر است. این افزایش ، منابع کره زمین را دچار مخاطره کرده و رفته رفته زیستگاه را تخریب می‌کند. چشمگیرترین اثر انسان بر اکوسیستمهای طبیعی ، تخریب زیستگاه است این تخریب عمدتا از فشار کشاورزی زیاد ، صنعتی شدن ، شهرنشینی و نیز تخریب منابعی همچون جنگلها ایجاد می‌شود.

برای دانلود کلیک کنید