مثالهای عددی حل شده مهندسی محیط زیست(تصفیه آب)

- مثالهای عددی حل شده مهندسی محیط زیست(تصفیه آب)

مثالهای عددی حل شده مهندسی محیط زیست(تصفیه آب)

این جزوه که به منظور تعمیق آموخته ها و آشنایی با نمونه مسائل کتب مهندسی محیط زیست تهیه شده است، برای دانشجویان رشته های عمران گرایش آب و فاضلاب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مهندسی محیط زیست، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی شیمی و سایر رشته های مشابه قابل استفاده است.

امکان حل و تشریح مثالهای متنوع توسط اساتید در کلاس به لحاظ محدودیت زمانی، دشوار است. لذا جهت پاسخ به نیاز دانشجویان گرامی جهت دستیابی به مثالهای حل شده، این جزوه تدوین شده و مولف امیدوار است گردآوری این مجموعه، تا حدی موجب صرفه جویی اوقات دانشجویان و سایر علاقمندان برای یافتن مثالهای حل شده در کتاب ها، سایتهای اینترنتی و… گردد.

حتی الامکان سعی شده مسائل این جزوه که برگرفته از منابع متنوع داخلی و خارجی دانشگاهی است، با دقت و وسواس انتخاب شوند و هر کدام دارای نکته ای آموزشی باشند.

برخی موضوعات هم در تصفیه آب و هم در تصفیه فاضلاب کاربرد دارند مثل طراحی آشغالگیر، دانه گیر، گندزدایی و…. اما به دلیل رعایت اختصار، در جزوه های تصفیه آب و تصفیه فاضلاب، موارد تکراری بیان نشده اند. بنابراین توصیه میشود علاقمندان هر دو جزوه تصفیه آب و تصفیه فاضلاب را تهیه نمایند تا با مطالعه آن دید جامعتری نسبت به موضوع بدست آورند.

 این جزوه شامل 31 سوال از مباحث متنوع مربوط به تصفیه آب است که شامل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب مثل  تعیین جامدات فرار و غیر فرار، قلیائیت ، سختی، pH و… است همچنین  حاوی طراحی واحدهای مختلف تصفیه خانه آب مثل آشغالگیر، دانه گیر، تحلیل نتایج آزمایشات ستون ته نشینی نوع 1 و نوع 2 و طراحی حوضچه های انعقاد و لخته سازی و همچنین سوالاتی در خصوص فیلتراسیون و گندزدایی میباشد که همگی دارای پاسخ تشریحی میباشند.

برای دانلود کلیک کنید