فایل پاورپوینت در رابطه با گسترش عملکرد کیفیت ( 34 اسلاید)
QFD یک ابزار کیفیتی پیشرفته است که هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول می باشد. به بیان دیگر فلسفه اصلی استفاده از QFD, اعمال و لحاظ نمودن خواسته های کیفی مشتری در مراحل مختلف تکوین محصولمی باشد.رسالت نهایی آن درک و ترجمه “خواسته های کیفی مشتری “ به “زبان فنی و مهندسی” سازمان می باشد. oنیاز به ابزاری چون QFD از توجه به دو هدف مرتبط با هم نشات گرفته است :
1- تبدیل (ترجمه) خواسته های مصرف کننده (تقاضاهای مشتری) از محصول به مشخصه های کیفی در مرحله طراحی
2- گسترش (Deploy) مشخصه های کیفی شناسایی شده در مرحله طراحی به سایر فرایند های تولید و تکوین محصول با استفاده از تعیین و برقراری نقاط کنترلی و بازرسی قبل از شروع تولید واقعی.
فهرست ارایه مطالب به صورت زیر است:
مقدمه
تاریخچه
تعریف QFD
وظایف QFD
مزایای QFD
مقایسه تعداد تغییرات مهندسی در روش طراحی سنتی و طراحی با کمک QFD
مراحل انجام یک پروژه QFD
جدول ندای مشتری (VOCT)
نمودار وابستگی بین عوامل (jirokawakita)
مدل کانو
تشریح روش چهار مرحله ای QFD
مرحله اول : ماتریس طرح ریزی محصول
مرحله دوم : ماتریس طراحی محصول
مرحله سوم : ماتریس طرح ریزی فرایند
مرحله چهارم : ماتریس برنامه ریزی کنترل فرایند ( برنامه ریزی تولید )