دانلود پاورپوینت جلسات شورای دبیران وهنر آموزان- 20 اسلاید
پاورپوینت جلسات شورای دبیران وهنر آموزان- 20 اسلاید
مدرسه …
یکی از مهمترین نهادهای تربیتی به شمار می رود که در صدر عوامل تأثیر گذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش افراد جامعه قرار داد . دانش آموزان وقتی رهسپار مدرسه می گردند. تحت تأثیر رفتار و افکار معلمان خود قرار می گیرند. مدرسه زمانی می تواند رسالت آموزش و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهد که دبیران و سایر عوامل اجرائی مدرسه شناخت تربیتی کافی داشته باشندو نقش های تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند . از آنجا که مدیریت موفق منوط به مشارکت تمام عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه در امر تصمیم گیری می باشد بنا بر این برگزاری ماهانه جلسات شورای دبیران و هنر آموزان فرصت بسیار مناسبی برای نقد و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.
مدیران مدارس موظفند اولین جلسه شورای معلمان راحتی الامکان قبل از بازگشاییمدارس وحداکثرتاده روز پس از آن تشکیلدهند.جلسات شورای معلمان حداقل هر ماه یک بارتشکیل میشود.
راهکارهای عملی آموزشگاه در تشکیل جلسات شورا.
1- در ابتدای سال تحصیلی شرح وظایف دبیران و هنر اموزان را تایپ نموده و پس از قرائت در اولین جلسه شورا توسط مدیر ، به آنها تحویل داده می شوند . همچنین … آن در تابلود اعلانات دفتر و …. از شرح وظایف هنر آموزان در کارگاهها نصب می گردد .
2- دراولین جلسه شورای معلمان که معمولا در هفته آخر شهریور ماه برگزار می شود جدول زمانبندی جلسات شورا با رعایت دروس سنگین تنظیم می گردد .
3- دستور کار جلسات شورا همزمان با جدول زمانبدی متناسب با مناسبتهای هرماه در اوایل سال تحصیلی مشخص شده و یک هفته قبل از جلسه شورا به دبیر جلسه اعلام می شود . تا مطالب خود را متناسب با آن گرد آوری نموده و ارائه نماید .
4- زمان تشکیل جلسه شورا معمولاً ساعت 12 ظهر به بعد و در روزهایی است که درس دانش آموزان سبک باشد، با وجود تعطیل شدن کلاس لطمه ای به یادگیری آنها وارد نشود .
5- جلسات شورای دبیران به صورت کارگاهی تشکیل می شود یعنی درهر جلسه به جز مدیر که رئیس جلسه است بقیه همکاران شاغل در مدرسه به نوبت به عنوان دبیر جلسه انتخاب شده و اداره جلسه را بر عهده می گیرند . به این طریق که متناسب با دستور کار جلسه مطالبی را آماده کرده و برای همکاران ارائه نمایند که بیشتر از مطالب مفید مجلات رشد استفاده می کنند .
6- روز بعد ازجلسه مدیر نتایج مفید و خوب جلسه را در صبحگاه به اطلاع دانش اموزان می رسانند و همچنین صورتجلسه شورا را کپی نموده و نسخه هایی از آن را به همکارانی که در جلسه حضور نداشتند تحویل دهند تا از مصوبات آن آگاه شده و در اجرایی نمودن آنهابا مدرسه همکاری نمایند .
7- تشکیل جلسات شورا در سالن سمعی و بصری هنرستان تا همکار اینکه به عنوان دبیر جلسه مطالب خود را به صورت سی دی ارائه می نمایند از وسایل وتجهیزات موجود دراین سالن استفاده کنند و این خود عاملی است که هنر آموزان و دبیران را تشویق به استفاده از سالن سمعی و بصری نموده و در تدریس درو سشان دانش آموزان را به این مکان بیاورند .
8- تشویق همکارانی که به عنوان دبیر جلسه مطالب مفیدی را متناسب با مناسبت های آن زمان ارائه می نمایند ،توسط مدیر و ثبت آن به عنوان نقاط قوت همکار دبیر یا دانش آموز در ارزشیابی سالانه وی .
9- زمان تشکیل جلسات شورا درطول سال تحصیلی حداقل ماهی یک بار می باشد و در صورت نیاز جلسات فوق العاده ای به جز جلسات مندرج در جدول زمانبدی با حضور همکاران حاضر درآموزشگاه تشکیل می شود .
1- ایجاد انگیزه در همکاران برای شرکت درجلسات
2- اهمیت دادن به جلسات و بامطالعه در جلسه شرکت نمودن .
3- استفاده از تجربیات و نظرات جدید و نو همکاران
4- آگاهی دانش آموزان از نتایج شورای معلمان .
5- حل و فصل مشکلات درسی و یادگیری دانش آموزان در این جلسات .
6- مطالعه و پی گیری دقیق محتوای جلسات توسط مسئولین آموزشی اداره ی منطقه .