مطالعات اولیه طراحی موزه غذا با رویکرد ارتقا فرهنگی – 15 برگ ورد
فهرست مطالب
بیان مسأله 1
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و جنبه های نوآوری آن 3
اهداف برجسته تحقیق و نام بهره وران 4
اهداف برجسته تحقیق: 4
بهره وران : 4
پرسش ها و فرضیه های تحقیق 5
پرسش ها: 5
فرضیه ها: 5
مرور ادبیات و سوابق مربوطه 6
بررسی نمونه ی موردی داخلی رستوران 9
بررسی نمونه ی موردی خارجی رستوران 11
رستوران نوما 11
نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی می باشد. 12
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 13
منابع 13
بخشی از متن
مجموعه تفریحی موزه غذا، مکانیست گردشگری شامل چند سالن اصلی غذا خوری مختلف، که سالن های آن نماینده 10 کشور برتر صاحب سبک در پخت و پز می باشند و همچنین دریکی از سالن های آن به معرفی غذاهای ایرانی نیز می پردازد.مجموعه ای که در آن، فعل خوردن به خودی خود و به عنوان یک عامل تفریح واحد، خدمات خود را ارائه می دهد و با یک چرخش نمایشگاهی، سعی دارد بار اطلاعاتی مخاطبان خود را از طریق آشنایی با تاریخ غذایی ملل مختلف، مشاهده نمایش پخت و پز، چشیدن و امتحان کردن انواع گوناگون خوراکی ها و نوشیدنی ها، آموزش های جدید، معرفی محصولات جدید و … افزایش دهد. کشورهای منتخب بر اساس درجه بندی جهانی، ایتالیا، هند، مکزیک، اسپانیا، فرانسه، یونان، چین، ژاپن، تایلند و مالزی می باشند(معیری نژاد، 1393). از نکات مهم در طراحی سالن های این موزه، الهام از سبک معماری کشورهای انتخاب شده و نحوه طراحی سالن های غذا خوری آن ها می باشد.
امروزه در رسانه ها، تبدیل کردن خوردن به یک تفریح، ترویج می شود. در بخش های مختلف برنامه های تلویزیون و سینما، تفریح خانواده ها را با رفتن به رستوران نشان می دهند. گویا خوردن غذا در رستوران یک پدیده ویژه است که به خودی خود جذابیت دارد و نشاط ایجاد می کند (معلمی، 1390).
و….یکرد ارتقا فرهنگی ، مطالعات اولیه طراحی