رژیم غذایی مناسب افراد دچار آسیب نخاعی

- رژيم غذايی مناسب افراد دچار آسيب نخاعی

رژیم غذایی مناسب افراد دچار آسیب نخاعی

ضایعه نخاعی باعث تغییرات ناگهانی در نیازهای تغذیه ای بیمار مثل : افزایش نیاز به انرژی ،پروتئین،ویتامین ها ومواد معدنی می شود. نیازهای تغذیه در مرحله حاد که 3 -4هفته اول بعد از ضایعه نخاعی را شامل میشود، اهمیت دارند.
حمایت تغذیه از بیماران دچارضایعه نخاعی، ضروری است و در دو مرحله حاد و مزمن مورد توجه قرار می گیرد .هر یک ساعت تاخیر در تغذیه بیمار، باعث بازخوردمنفی به حمایتهای درمانی و مراقبتی میشود. در بیمارانی که به ونتیلاتور وصل هستند،عدم تامین انرژی کافی، باعث افزایش وابستگی بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی می شود. بیماران
درمعرض خطر کاهش وزن و افزایش وزن قرار دارند.از طرفی دادن کالری اضافه ، باعث وارد شدن فشار زیاد به قلب،کبد و کلیهها می شود. عدم توجه به وضعیت تغذیه بیماربعد از 2 -3هفته، منجر به از دست رفتن 30درصد توده عضلانی بدن میشود و بیمار را در معرض خطر مرگ قرارمی دهد.

این فایل در قالب pdf و در 5 صفحه تهیه و تنظیم گردیده و شامل تمامی نکات و مطالب مهم در مورد تغذیه بیماران با ضایعه نخاعی می باشد و به پرستاران محترم بخش ICU کمک می کند تا پلن مناسبی برای تغذیه بیماران با ضایعه نخاعی تهیه کنند.

علاقمندان به دریافت این فایل پس از انجام کامل مراحل خرید و پرداخت مبلغ اندک(3100 تومان) بلافاصله فایل و لینک دانلود آن را در صفحه آخر خرید و نیز در ایمیل خود دریافت خواهند نمود.

در صورت هرگونه نارضایتی از فایل و یا اشکال در دانلود فایل پس از پرداخت هزینه ،حداکثر تا 48 ساعت مشکل را به آدرس زیر ایمیل فرموده تا در اسرع وقت مشکل برطرف و یا وجه شما استرداد داده شود.

Heartman.ghasemabadi@gmail.com

 

برای دانلود کلیک کنید